fredag 15 juli 2011

Vaknade vid fyratiden inatt och hade supersvårt att somna om. Med andra ord var jag mer död än levande imorse när vi skulle iväg på KUB-test. Och nervös! Men det gick bra. Barnmorskan som gjorde ultraljudet var jättegullig och förklarade vad hon gjorde hela tiden.

I början var inte bebisen direkt samarbetsvillig. Den ville inte ligga still så hon kunde mäta utan utförde en massa cirkuskonster därinne i magen. Studsade och snurrade och la sig med ryggen mot oss och viftade på både armar och ben. Det är en aktiv liten bebis jag har i magen!
Allt såg iallafall bra ut och vi fick låg risk för de kromosomförändringar som de kollar. 1:5000 på Downs Syndrom och 1:20 000 på de andra två trisomierna. (Gränsen för hög risk går vid 1:200)

Vi bara flinade oss igenom hela ultraljudet. Jag är så himla glad för denna lilla bebis. Förstår inte hur man kan älska någon så otroligt mycket redan. Bebisen är nu 6,2 cm lång. Lillen. Jag fick även boka in tiden till rutinultraljudet så nu är det dags den 22:e augusti. Det ska bli så spännande!
Igår kväll fick J:s syster en liten flicka också. Så himla kul!

På hemvägen köpte vi en födelsedagspresent till mamma som fyller år imorgon och sen stupade jag i säng när jag kom hem. Hade några timmar att ta igen eftersom jag vaknade så tidigt imorse. Nu har vi ätit lunch och det är snart dags för mig att gå och jobba. Hela helgen består av jobb. Sex arbetsdagar kvar innan semester!

5 kommentarer:

Marie sa...

Skönt att det såg bra ut :-)

Trivsamma förändringar sa...

Så skönt att det gick bra för er! Vet inte om jag nämnt det för dig, men vi fick otroligt dåligt resultat på KUB, 1:3 för trisomi 13 o 18 och 1:11 för DS. Riktigt jobbiga veckor att vänta på att få göra fostervattensprov i vecka 15 och sedan 1 vecka för att få resultatet. Nu visade det sig vara fullt normalt *phuuu* Kan inte förstå att vi har gått igenom den mardrömmen och funderat på om vi skulle behöva göra abort eller inte!

Kul med en sån aktiv krabat! Våran var också riktigt aktiv vid KUB, utförde diverse konster och var artig o vinkade åt oss =)

Ha en härlig fredagkväll, kram Maria

Anonym sa...

Va skönt att allt såg bra ut =))

http://hannaskrypin.se sa...

Älskar att se bebisen på ultraljudet!

Evelina sa...

Vad härligt att allt såg bra ut!
Vi gjorde nupptest men det enda jag brydde mig om var att få se hjärtat slå :-)

KRAM