lördag 23 juli 2011

Inatt vaknade jag vid 03.30 av det värsta åskovädret i mannaminne. (Typ.) Iallafall det värsta som jag upplevt under mina levnadsår. Det dundrade så det skallrade i rutorna och sovrummet kändes som värsta diskoteket av blixtarna som avlöste varandra en efter en och lyste upp hela rummet. Vi har fönster åt båda sidorna och det blixtrade på bägge sidorna samtidigt och regnet öste ner. Vi såg att det slog ner flera gånger. Det var riktigt obehagligt och jag kröp tätt intill J och kurade ihop mig. Efter vad som kändes som en evighet drog det värsta över och vi somnade om.

Idag har vi följt nyheterna större delen av dagen och återigen förundras jag över vissa människors grymhet. Tankarna går till Norge och de som har anhöriga där som drabbats av detta fruktansvärda.

Förövrigt har vi varit i stan en sväng och handlat det sista som behövs innan avfärd imorgon. Håller på och packar och har oss, men jag har fått så himla ont i huvudet igen så jag tar en paus just nu.

0 kommentarer: