söndag 21 december 2008

sara har utmanat alla som läser hennes blogg till att svara på denna lista.

Färg: svart och vitt funkar i alla lägen. annars är det fortfarande blått som gäller i nuläget.
Årstid: alltid sommaren.
Veckodag: lördag kanske? om man är ledig vill säga.
Högtid: ingen. tycker vi kan slopa högtiderna helt. möjligtvis kan födelsedagarna få vara kvar.
Bok: jag kan omöjligt välja en favoritbok.
Författare: jonas gardell är ju en av favvisarna.
Film: amelie, donnie darko... listan kan göras hur lång som helst. spana in min profil om ni vill se en längre variant.
Animerad film: hm? ice agefilmerna är ju roliga. och madagaskar.
Tv serie: the office, dexter, scrubs. osv.
Låt: stairway to heaven är ju en klassiker.
Artist: ingen speciell artist sådär, men rock är en genre som ligger mig varmt om hjärtat.
Skådespelare: johnny depp. skitbra skådis OCH apsnygg.
Djur: dyngbagge. nej, jag vet inte. är varken en hund-eller-katt-människa iallafall.
Resmål: favoritresmål är grekland, drömresmål är USA, indien, thailand, australien, frankrike, och massa andra ställen.
Stad i sverige: lätt göteborg! min älskade gamla hemstad som jag saknar väldigt mycket.
Transportmedel: bil, fast jag har ju inget körkort själv så jag får väl säga cykel då.
Sport att utöva: hatar sport. det närmsta jag kommer är väl när vi spelar brännboll på sommaren eller när vi boxar oss svettiga i grupp på badhuset.
Sport att titta på: handboll om jag måste välja. go gab go!.
Maträtt: potatispizza eller nåt med kyckling.
Dessert: alltid kladdkaka.
Krydda: paprika. och färska örtkryddor är ju jäkligt gott.
Dryck utan alkohol: bubbelvatten med smak.
Dryck med alkohol: vitt vin.
Frukt: clementin och avokado.
Grönsak: finns så mycket goda grönsaker.
Blomma: liljor.
Plats i hemmet: soffan. fast jag vill ha en större.
Plats på jorden: i jonas famn.
Tidning: läser aldrig tidningar nästan.
Kvällstidning: aftonbladet.
Klädstil: klär mig som jag vill i min egen stil. bara döda fiskar följer med strömmen. ;)
Klädesplagg: mina baggy jeans och min långa blåa munkjacka. plus leggings och diverse tunikor såklart.
Ljud: sovljud. dock inte snarkningar!
Godis: choklad i alla lägen.
Pryl: mobilen, fast den sjunger på absolut sista versen nu alltså.
Hus eller lägenhet: jag vill ha hus!
Skor: allt från gympapjux till highheels.
Drink: mojito! mmm.
Glass: pecannötkola.
Person i din närhet: jonas och marie.
Parfym: "amor amor", hugo boss "deep red" och moshino "cheap and chic".

om du blir utmanad att svara på favoritlistan ska du kopiera den här texten och all text ovanför och byta ut svaren mot dina egna, sen ska du också lägga till en sista fråga längst ned på listan innan du utmanar någon annan. då kommer listan hela tiden växa.

jag utmanar som vanligt alla som läser min blogg! kom igen nu, det är kul. :)

2 kommentarer:

Marie sa...

Nu har jag fyllt i listan, tack för att jag fick något att göra ikväll :-)

MamTezz sa...

va kul med lista=)