lördag 20 december 2008

BLONDIE, GULDLOCK... ja, kalla mig vad fan ni vill.
jag är väldigt blond. typ pamela andersson-blond känns det som! har aldrig varit så ljus förut och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag gillar det eller inte. men jag tror inte att jag gör det.
därav anledningen till att jag inte skrev något när jag kom hem från min klippning, jag behövde få lite distans till det. nu, efter två dagar har jag fortfarande inte fått det.

jag: jag vill få bort utväxten, men vill inte bli superblond utan vill gärna att det ska vara lite uppblandat med mörkt.
hon: okej. ja, det ska vi väl kunna fixa.
jag: ja, jag vill ju att det ska SYNAS att det är slingor så det inte blir så enhetligt.
hon: okej.
jag: och håret vill jag ha kvar längden på, ta bara bort det slitna, men klipp upp det och gör lite mer frisyr av det. luggen har jag sparat i ett år och den vill jag liksom "ha med håret" och vill inte att du tar för mkt på längden där heller.
hon: ja. jag ska bara gå och blanda lite färg.
hon går iväg för att blanda och kommer sedan tillbaka med en bytta.
jag: kommer du att ha i två olika nyanser nu då eller, en ljus och en mörk?
hon: nej, jag tror det blir bra med bara en färg faktiskt.
jag: (skitnervös.) okej.

hur tydlig kan man vara liksom?
och hur fel kan resultatet bli efter min grundliga förklaring på hur jag ville ha det?
bestäm själva, resultatet ser ni här nedan i en före-och-efter-bild.
vad tycker ni, ser jag helt crazy ut med så jävla blont hår?

mina farhågor om att jag skulle sitta där och snora visade sig också vara sanna.
inte mindre än tre gånger var jag tvungen att be om ursäkt och gå och snyta mig!

5 kommentarer:

Joh@nn@:s sa...

jag tycker de är skit snyggt ska själv gå och göra slingor men de får bli i jan hinner inte nu =) skit bra tycker ja =)

Nathalie sa...

Jag tycker absolute inte att du behöver vara missnöjd! Det blev superbra,enligt bilden iaf! Men förstår dig när du hade en bild i huvudet oxå blir det en annan! Men kanske du vänjer dig? =)

Mamma Dee sa...

Jag tyckte de var jättefint! Blev lite mera liv =) Kram

MamTezz sa...

jättefin frisyr, du passar i den=)
Förstår dig gällande färgen, de blir ju så fel om man tänkt sig ngt annat.

En del frisörer lyssnar bara inte alls..
Ja kunde ha dödat den som klippte av mig mitt hår så ja fick axellångt en gång i tiden..
Nu förtiden är det nästan bara syrrans kompis som är frisör som får röra mitt hår=)

Buzaan sa...

Blev jätte snyggt :) *tummen upp*
Tar lite tid innan man vänjer in sej oxå, så för mej iaf som klippte mej rätt så kort denna gången :)