tisdag 2 december 2008

då har man äntligen börjat bli som folk igen efter ullaredstrippen.
gissa om jag var sur igår när jag vaknade 3.40 (20 minuter innan klockan skulle ringa) och var überkissnödig!
hamnade på nåt vis i duschen iaf, trött som en nyfödd pungråtta. inte blev det bättre efter den heller. tänkte att jag kunde sova i bilen, but nooo! trots att det kändes som att någon hängt blytunga vikter i ögonlocken på mig lyckades jag inte sova en blund på hela vägen ner.
bilresan var dock mycket trevlig och familjär, gillade saras "men ååh det är faktiskt nittio här!" (alternativt 110) till alla framförvarande fordon som segade sig fram längs vägen.
två älgar stötte vi på längs vägkanten också. usch.

en katt hade smugit sig in bland hermelinerna, i rockern saras skivsamling dessutom. "tomas ledin?!" tjöt gaby när hon rotade igenom skivorna i jakt på nåt bra. sara förnekade bestämt att hon var något fan av honom och hade ingen aaaning om hur den hade hamnat där. (eller hur!) ;)

well. för att göra en lång historia kort, shoppade asmycket, fick panikångest på leksaksavdelningen (pga allt folk), blev påkörd av elaka tanter med stora kundvagnar, och blev 2000 kr fattigare. kärringarna var galna. de bara; här kommer jag! ur vägen för helvete. galet.

vi hann inte gå och titta i någon av de andra butikerna, gekås höll oss fångna hela dagen. hade lätt kunnat spendera några timmar till där utan problem. jag ska LÄTT åka dit igen. fast kanske inte när det är mindre än en månad kvar till jul.
det var verkligen jättetrevligt. tack, brudar för en skitrolig roadtrip!
dagens kommentar var nog: "fan, vad TRÖTT jag är!" den cirkulerade runt ganska flitigt. sara höll på att somna över kundvagnen en sväng och gaby shoppade julklappar till typ alla hon känner.

att jobba idag var inte så kul däremot. var toktrött imorse. och är fortfarande. som tur är har jag sovmorgon imorgon och börjar inte förrän kl 14.00.

gick hem i värsta snöslasket! sur som ättika. (och det snöar fan fortfarande. jävla skit.) sen kom jonas mamma hit och hämtade en bok. robert anlände strax innan 17.00, han åker ju till staterna på torsdag så vi var tvungna att hinna ses en sväng innan. sen vid 19.00 kom gaby och nicolas, för gaby skulle iväg och träna. fick vara lite barnvakt åt världens sötaste nico! mycket trevligt. jennie kom hit och vi kollade på de desperata hemmafruarna. värsta heldagen.

saknar min jonas som är i skövde.

oj, vad långt det blev. grattis om ni orkat ta er igenom hela! nu ska jag snart krypa till kojs faktiskt. g´nite!

5 kommentarer:

Mia sa...

Jag orkade ta mej igenom hela! :-)
Hehe!
Ni verkar ha haft det kul iallafall, trots alla kärringar!
När vi va där va det oxå apmycket folk & de flesta hade XXL-rövar att knuffa undan folk med! Huh!
En & annan svett-tant fanns det oxå... Såå mysigt!
Nu ska det sovas!
Puss!

Nathalie sa...

Vad kul att ni hade en lyckad dag! Tyvärr är dessa kärringar standard på ullared,så det är bara att härda ut! =) Hoppas att du vaknar piggare idag!

Sara sa...

nästa gång ligger vi kvar i en stuga istället :) så slipper vi åka så långt på en dag ;D lite mer semester över det då! vi kanske kan ha lite Thomas Ledin sing-a-long också så ska jag bevisa att skivan inte var min! haha! älgarna var lite läskiga måste jag säga, usch tänk å få en sån best i vindrutan. uuuh.. men vi hörs honey! pussen

Pearldrop sa...

Tjena! Jag orkade mig att igenom ;) Ullared är underbart, fast sist fick vi köa 40 min i spöregn innan vi kunde komma in..inte varit där sen 2006, saknar't!

Du som var så intresserad och nyfiken om hälsokvällen, lust att komma bort och se vad det handlar om? Det är hemma hos mig i Slottsbron nu på fredag kl 18:00 men även lördgane den 13:e kl 18:00 :)

Ta gärna med dig gaby eller någon annan, om du vill :)

Mamma Dee sa...

Gud va kul med Ullared! Jag vill också dit! Kram