tisdag 19 maj 2009

Hemma at last! Nej, jag kom faktiskt hem runt 19.30, men sedan dess har jag packat upp varor, käkat och kollat på "Äntligen hemma". Nu har jag satt mig framför datorn för en stund.
Idag har jag lärt mig hur man gör HLR på bebisar och även på lite större barn. Det är ju superbra att kunna även om jag tror att man tappar precis allt man lärt sig i en sådan situation då man behöver det och liksom bara handlar rent instinktivt. Well. Nu vet jag hur man SKA göra om olyckan inträffar iallafall.

Efter lektionen tog jag en kort tur på stan. Var bland annat på Myrorna i hopp om att fynda. Det lyckades jag dock inte med utan fick gå tomhänt därifrån. På Lagerhaus köpte jag ett durkslag och fina servetter. Båda på rea. Var även in på Kappahl lite snabbt och köpte en väska i mindre modell med lång axelrem. Sedan hade jag tid hos Lizen för slingning. Jag blev supernöjd över resultatet! Tack, snälla Lizen för att du gjorde mig fin i håret! (Inte för att jag vet om hon ens läser min blogg, men oavsett det så har jag tackat henne ordentligt ändå.)

Efter uppfräschningen av mitt hår mötte jag upp Jonas i stan. Vi åkte raka vägen till Solareturen och där köpte vi ett gammalt fult skåp som jag tänkte måla vitt och hänga upp i badrummet och även en stor hatthylla som jag tänkte ge en omgång med vit färg. Dock är nog hatthyllan lite för lång för vår hall insåg vi sen, så vi får nog hitta en annan. Köpte även tre små zinkkrukor att ha örter i. Sedan styrde vi kosan mot Stuvbutiken, vi fick dock inte med oss några tapeter hem idag, men en dam som jobbade där försäkrade oss om att de tapeter vi ville ha skulle finnas kvar eftersom de var nya i sortimentet. Vi tittade även på golv. Det är fanimej en riktig djungel det där med tapeter och golv. Men roligt är det att titta på!
På hemvägen sprang vi in på Willys för att köpa två grejer; krossade tomater och yoghurt. Det slutade med att vi handlade för nästan sexhundra spänn och det var ganska mycket annat än tomater och yoghurt i varukorgen. Så kan det gå.

Jag har övningskört till och från stan och det gick faktiskt riktigt bra.
Nu är jag trött. Imorgon ska jag till tandläkaren för att göra en ordentlig check up. Sådär kul.
Den här dagen har gått på ett kick! Vips, så är det kväll igen.


Resultatet från slingningen.
Utan blixt
Och med blixt.
Vad tycker ni, godkänt va? :)

4 kommentarer:

Sara sa...

vacker som en dag :)

Joh@nn@:s sa...

skit snyggt.....

Mamma Dee sa...

Fin du blev i håret =)
Kram

Marie sa...

Helt klart godkänt :-)