torsdag 28 maj 2009

Imorse var vår handyman Peter här och fixade avloppet i köket. Först kom han med en såndär vanlig sugproppsgrej, Jonas bara skakade i huvudet och sa: Det där kommer nog inte att gå tror jag. Peter gjorde trots allt ett försök, men som vi befarat fungerade det inte så han fick gå och hämta lite mer heavy stuff. Han kom tillbka med någon sorts högtrycksmaskin. Den gjorde susen och en fettpropp hittades långt, långt in i röret. Nu är den iallafall borta och vattnet rinner som det ska.

Jag städade badrummet under morgonen och sedan dammtorkade jag vardagsrummet. Det är fortfarande en del kvar att städFeta men det hinns väl.
Vid tvåtiden följde jag med mami och Marie till stan. Jag köpte lite småsaker. Bland annat nya duschhanddukar, en duk till köket, spaljéerna till mina doftrankor och en luvtröja på H&M.
När jag var inne på Coop och stod och tittade på porslin stod det en kvinna bredvid mig, plötsligt kom hennes son fram med ett lyckligt leende och sa: Här är ballongerna mamma! Mamman: Men varför tog du så mycket ballonger för? Det här är ju... 400 stycken. Pojken: (Skjuter ut underläppen) Men.... det är ju kalas. HAHAHA. Jag skrattade gott inombords. :)

Det blev en lång dag i stan och jag var inte hemma förrän 19.15. Jag övningskörde hem och det gick bra, trots att jag är lite ovan vid att köra mamis bil. Jonas håller på och dammsuger och jag ska gå och vika lite tvätt innan det är dags att göra sig redo för bingen och Arrested Development säsong 2, som vi lånat av Lina, samt något avsnitt av Desperate Hosewives.

Imorgon kommer det att gå i ett hela dagen. Har en del att stå i och därför ska jag gå upp tidigt för att hinna med allt. Jag hatar verkligen att stressa och tänker försöka undvika det även imorgon.

1 kommentarer:

Malin sa...

jaa jag tycker också att det blev bra till slut!! Mycket fräschare än vår gamla lokal. Önskar dig en trevlig fredag i solen! Kramiz M