söndag 31 maj 2009

Ja, idag är det alltså min födelsedag. För 27 år sedan den 31:a Maj på Mors Dag ploppade jag ut. (Nåja, efter 12 timmars värkarbete ploppade jag ut.) 27 år sedan... Det känns jättelängesedan. Det låter så... gammalt.
Oh well, dagen började inte så bra för eftersom vi var bakis här hemma igår fick vi stresstäda idag istället. Jag mådde dessutom jävligt illa och kände mig konstig och yr i skallen så humöret var inte på topp. När de första gästerna äntrade stugan höll jag ganska god min ändå men orkade dessvärre inte äta något av fikat som jag slavat med och stått och bakat i flera dagar.

Nästa gäng dök upp runt 15-tiden. Då mådde jag lite bättre och orkade terra en minibit tårta och en muffin. Jag är så nöjd med dagen. Jag hade inte kunnat drömma om en bättre födelsedag (bortsett från det där med yrseln och illamåendet förstås.) Nu firar jag inte att jag blir ett år äldreFet längre utan att jag får vara med om ännu en födelsedag och förhoppningsvis ett år till i livet. Det låter kanske som att jag är 97 år eller döende eller så, men jag är bara så oerhört tacksam för de dagar jag har på vår jord. (Nä, jag är inte skitfull eller har tappat det helt. Bara kär i livet)
Här nedan kan ni se några av de fina presenter jag fick:

Superfräscht te.

Presentkort på IKEA, mycket bra nu när vi snart ska flytta.

En supersnygg ljusstake som jag gått och trånat över ett tag.

Ett stor och ett litet träd att hänga smycken på. Precis som jag önskade mig!

Två st uppläggningsfat som jag kastade ömma blickar på när jag mami och Jonas var på en loppis för några veckor sedan men som jag bestämde mig för att låta bli att köpa på grund av det höga priset. Mami köpte dem till mig! Visst är de fina? Det är nåt känt märke också som jag inte minns vad det heter. Något på H.

Jättevackra rosa rosor.
Mintchokladtårta med After Eight och apelsin. En favorit i repris från förra året.

Moi, i bästa paketöppnartagen.

Mina cupcakes.

Det bjöds bland annat på detta.

Som sagt, födelsedagen var kanon!
Jonas har ännu en tenta imorgon och jag måste sova för jag känner att illamåendet är på väg tillbaka. Uääh. :(

1 kommentarer:

Jennie´s Blogg sa...

Hej tjejen!
Får säja grattis i efter skot. Kram