lördag 9 maj 2009

Jonas fixade bultarna på däcken och fick det sista däcket bytt innan vi åkte. Yeiy! Kände mig inte överdrivet stressad när jag brummade iväg vid 13.00 ungefär. Det kan ju inte ta sån tid att hitte en present, tänkte jag. Det hela slutade med att vi tokstressade runt på Bergvik och fick till slut tag på en tjock sagobok med massa olika sagor i. Massa klassiker. (Skulle velat haft den själv faktiskt.) Vi kände dock båda två att vi kanske borde köpa något mer så vi skulle bara slå in den och sedan skynda vidare. När vi skulle slå in bokjäveln fanns det bara "blompapper", ni vet sånt där grönt i värsta tjocka papperet. Men vi fick ju ta det. Fult som fan.

Jonas fick sedan ta över ratten och styra oss mot plantagen, jag hade nämligen kommit på den briljanta idén att köpa ett olivträd. Där sprang jag omkring som en idiot och letade, Jonas haffade en som jobbade där och vi hittade ett träd. Nu var klockan ungefär 14.40 och dopet började 15.oo! I kassan kom jag på att vi inte hade något kort så det fick vi också kirra. Sedan tänkte vi att vi kanske kunde sno lite nytt inslagningspapper och lite tejp till sagoboken så kunde jag slå in det på vägen, detta visade sig dock bli svårt då det bara fanns blompapper där också! Nu höll jag på att få en hjärtinfarkt av stressen och det där olivträdet såg inte klokt ut när vi packat in det i massa papper.

På väg mot kyrkan ringer Jonas sina päron för att berätta att vi är på väg men kanske blir lite sena. Då får vi reda på att Alsters kyrka inte alls ligger vid Alster som vi trott utan nån annan-jävla stans längre bort. Vi hade inte direkt superkoll på var vi skulle och det var plattan i mattan som gällde kan jag säga. Vi burnade in på parkeringen med två minuters marginal. Fan vad jobbigt det var alltså! Men vi hann dit i tid iallafall. Tror de blev glada över presenterna också. Och det var så fint, dopet! Hjalmars (han som skulle döpa sig) syskon hjälpte till framme i kyrkan och torkade huvudet på den lille och tände ljus (med lite assistans från mor förstås, femåringa och eld är ingen bra kombo) och sedan sjöng de Blinka lilla stjärna. Jättegulligt. Efteråt väntade mat. Massa gott som tex pastasallad, paj och hembakt bröd och morotskaka till efterrätt. Smarrigt.

Kom hem för ungefär en timme sedan. Denna dagen har verkligen gått supersnabbt. Den är ju snart slut.
Imorgon ska nog Jonas och jag på loppis. Det ska bli kul! :) Vet ni var de finns schyssta loppisar i närområdet tar jag tacksamt emot tips! Vill fynda lite stuff till nya lägenheten.

2 kommentarer:

Marie sa...

Jag läser alltid din blogg *s* men det är väl kanske så att man tycker att andras bloggar är intressantare än sin egen. Men du är ändå mer aktiv än vad jag är. Jag kommer hem från jobbet och går ut med Herkules. Ibland åker jag nånstans. Du är ju ute och går flera dagar i veckan plus att du tränar på badhuset och umgås med dina kompisar :)

Sara sa...

åh loppis! så himla kul tycker jag! längtar tills vi flyttar så jag kan få gå på loppis och auktioner jag med :)