torsdag 7 maj 2009

Ja, då var man hemma igen då. Mätt som en isbjörn.
Maten höll dock inte alls samma klass som förra året, då det fanns mer att välja på inklusive gurkraijta, som ju är typisk indiskt, och andra kalla såser (fanns ingen sås alls i år, och ingen sallad, bara några torra gurkor och ett par tomatskivor) och icke att förglömma de underbara kanelpannkakorna med hjortron som vi fick till efterrätt förra året. De var ljuvliga! Helt fantastiska. Jag vet att jag prisade dem i ett blogginlägg förra året. Maten var ändå okej. Sällskapet var trevligt om inte annat.


En god soppa som måste ha haft en tomatbas. Den smakade lite som flytande pizza de första skedarna, men sen blev den riktigt god!

Tallrik numero uno, fullastad med mat.

Tallrik numero dos, med inte fullt så mycket mat, bara ett urval av det godaste.


Desserten bestod av färsk frukt, vilket kändes som ett ganska fräscht alternativ. Lite lätt sådär. Jag råkade lasta på lite för mycket frukt bara, så det var inte så lätt ändå. Bananen försökte jag mig inte ens på att få ned. (Jag saknade trots allt kanelpannkakorna.)

Överlag var det bra. Jag är mätt. Tänkte försöka vinna en ljuslykta på Tradera nu och sedan fortsätta plugga lite.



0 kommentarer: