torsdag 21 maj 2009

Kvällen tillsammans med arbetskamraterna på Fontana var kort sagt jättetrevlig! Härlig stämning, mycket skratt och supergod mat!

"Hovmästaren" bjöd inte upp mig till dans. Lite trist faktiskt för han var riktigt söt och jag hade inte haft något emot att dra en svängom och svänga mina lurviga i en schysst vals eller nåt.
Efter maten ville några dra vidare till Bishops Arms för en drink, men jag avböjde för att jag skulle hinna träffa J en sväng istället. Kvällen var riktigt lyckad.



Min mat bestod av tortellini med spenat och ricotta, gorgonzolasås och kycklingfilé. Och såklart massa parmesan. Det var alldeles ljuvligt gott!

Dagen till ära åt jag faktiskt dessert efter maten, vilket inte sker särskilt ofta. Detta är en chokladbomb av något slag, chokladmousse med hallonsås. Också mycket gott! Till detta avnjöts naturligtvis ett par glas av husets vita vin.

Anledningen till vår utgång var att underbara Maritha tyvärr tvingats sluta hos oss på grund av neddragningar i kommunen. :( Vi saknar dig Maritha!


Jag vågar inte lägga ut några bilder på mina kära arbetskamrater eftersom jag inte vet om de skulle uppskatta det, så ni får hålla till godo med bilderna på min mat och bilden på Maritha. (Hon har fejsan så jag tror inte att hon misstycker.)


Idag hade jag tänkt att gå på vårmarknaden men jag har ingen att gå med. Jonas vill inte följa med och alla andra är upptagna, bortresta eller jobbar verkar det som. Oh well, det brukar ändå inte vara något att skriva hem om direkt. Jag ska istället försöka plugga lite och även plocka och städa här hemma. Bara det värsta, för jag har verkligen tappat sugen på att städa nu när jag vet att vi snart ska flytta.

0 kommentarer: