fredag 10 december 2010

Det är inte bara världens bästa systers födelsedag idag (25 bast!) utan även Nobelfesten. Marie trodde naivt att festen hölls i hennes ära när hon var liten. Hihi. Gulligt.
Jag har varit i stan och gratulerat henne med en liten present och så tog jag mig en sväng på stan. Sökte med ljus och lykta efter en vinterjacka och termobrallor, men hittade inga som föll mig på läppen. Sätter allt mitt hopp till Göteborg istället och hoppas på bättre lycka där.

Imorgon bär det alltså iväg. Tidigt imorgon bitti rullar tåget iväg mot Götet. Det ska bli så JÄVLA skönt att komma iväg lite. Det har varit turbulent, omtumlande och allmänt jobbigt nu den senaste tiden, så att få komma bort och tänka på något annat ska bli underbart!

Vi ska leka turister på riktigt. Vi har köpt ett varsitt Göteborgspass som vi ska försöka utnyttja till fullo. Gå på julmarknaden på Liseberg, Universeum, åka Julpaddan, alternativt Julstinsen osv. Såna saker som man liksom inte riktigt gör när man bor där. Jag tror jag var på Liseberg en eller högst två gånger under mina två år jag bodde i stan. Har såklart varit på Universeum också men det var mest för att mamma med familj kom och hälsade på och "tjatade" med mig. Vi ska även hinna med att umgås med J:s syrra, som vi även ska övernatta hos, samt lite shopping på stan. Det lär bli intensivt. Men det ska bli kul! Jättekul!

Syrrans födelsedagsgäster.

1 kommentarer:

Marie sa...

Haha! Vadå naivt..? Can you blame me? ;)