fredag 31 december 2010

Om ni undrar vad jag har sysslat med under förmiddagen kan jag meddela att jag gått igenom en full dammsugarpåse centimeter för centimeter på jakt efter min förlovningsring. Japp. JAG HAR TAPPAT BORT MIN FÖRLOVNINGSRING. Idag har den varit borta i hela åtta dagar.

Jag har vänt upp och ned på hela lägenheten och lyft och vänt på varenda pinal för att försöka hitta den, men icke. Den verkar inte finnas bland oss längre. Och i dammsugarpåsen fann jag heller ingen lycka. Jag är så ledsen! :( Har känt mig helt förtvivlad sedan dagen då den försvann. Inte för att det är någon vräkig ring som är värd massa pengar. Men för att den betyder så himla mycket för mig. För även om jag fixar en ny ring, så kommer det inte vara vara DEN ringen. Det kommer kännas konstigt att gå till Westerlunds Guld och be dom gravera in datumet 1/4 2008 i den.

Det är en silverring med en sten i mitten, så det är som sagt ingen supermegadyr och vräkig ring, därför får jag ingen ny genom försäkringen, men jag kommer ju naturligtvis att köpa en ändå. När jag var i stan senast var det stängt i butiken men jag måste försöka bege mig dit asap så de kan greja det åt mig. Känner mig naken utan ring. Så himla, himla sorgligt att den är borta. Dammsugarpåsen var mitt sista hopp, men inte heller där fanns den. Jävla skit.


Framgooglad bild på dammsugarpåse.

2 kommentarer:

Jennie sa...

Har du kollat på jobbet? Under sängen? Hoppas du hittar den! ha ett gott nytt år gumman! P o K

Marie sa...

Hoppas den kommer fram till slut. Leta där du minst anar att den kan finnas. Typ i frysen eller så. Eller i en blomkruka kanske?