lördag 25 december 2010

Anledningen till att jag inte skrivit på år och dar är tidsbrist. Jag har jobbat, varit i stan, slagit in julklappar, haft uppesittarkväll med pappa, Marie och Leon, firat jul med min släkt, firat jul med J:s släkt, ätit kalkonmiddag hos mamma idag, klippt håret på J, osv, osv. Ni fattar. Tiden räcker inte till.

Jag älskar jul och allt vad det innebär, det gör jag. Men det är också lika med stress, stress, stress för mig. Varje år, samma visa. Man ska flänga hit och dit för att hinna med allt man vill. Det är jobbigt. Vi kom hem strax innan 22.00 igår. Då hade jag först gått upp tidigt och jobbat på dagen, sen firat jul med släkten och sen hos J:s familj efter det. Intense. Jag var så trött att jag inte visste var jag skulle ta vägen till slut. Hela den här veckan har varit sjukt jobbig.

22.20 igår kväll sov jag som en klubbad oxe, och vaknade inte förrän efter 11.00 imorse. Idag är jag dock lika trött igen. Konstigt nog. Vi har varit och ätit turkeydinner hos lilla mamsen. Och så har jag klippt J. Han håller precis på med maten nu - det blir revbensspjäll och potatisgratäng. Sen ska skinkan griljeras också. Vi har fan inte ens hunnit med det förrän nu. Körde på en ekologisk skinka i år. Ska bli intressant att se om den är god.

Imorgon ska jag in en sväng på mellandagsrean, sen är det middag hos svärföräldrarna som väntar. Återkommer vid senare tillfälle med lite mer uppdatering och bilder och sånt. Ville mest bara meddela att jag lever och så.

3 kommentarer:

Marie sa...

Misstänkte att du hade annat att göra :-)
Trevlig fortsättning :-)

K sa...

God Fortsättning kära Milla! Jag skickade inte ut ett enda julsms av samma anledning - lite lätt stress. Trist att det skall vara så. Vi kan väl höras via mail, jag skriver. Kramar i massor. <3

Essi sa...

Hello, I'm alive ;) heheh...härligt att höra hur du haft det Milla. Har inga hunnit läsa hos dig (eller någon annan för den delen) på länge, men jag back in business igen känns det som. Ska bli roligt att följa din sista vecka detta år och ja...allt nya året för med sig :) kram