fredag 3 december 2010

Jag älskar denna maträtt som vi åt idag. Det är så jefla gott. Fisk i ugn med krämigt västerbottentäcke och potatismos. Helt underbara smaker.

Marinerar först fisken i en marinad bestående av olivolja, dill, citronskal, citronsaft, salt och peppar, sen blandar jag västerbottenost med Creme Fraiche eller Philadelphiaost, beroende på vad jag har hemma. Denna gången hade jag CF. Lite ost på och sen in i ugnen.

Nu har vi kollat på Idol och ätit godis. Jäklar, vad Jay är bra alltså!



4 kommentarer:

annica sa...

åh den fisken måste jag testa! vad använder du för fisk?

Jenny sa...

Skulle precis skriva samma sak som Annica :P.
Låter smarrigt och fisk är nåt jag kan äta hur ofta som helst =).

Anonym sa...

det såg riktigt smarrigt ut!
kan du maila mig ett helt recept kanske? sweet :)
och nej, jag skäms men jag har inte hunnit testa det förra receptet jag fick av dig än ;) men nu blev jag inspirerad, så de kanske blir imorgon :)


/Linn (bloggar på pearldrop.blogg.se nu )

Anonym sa...

ah, tack tack för receptet :)
det ska nog gå bra! jag har ju en kock som kan visa mig lite annars ;)
KRAM!

/L