lördag 4 december 2010

Jag vaknade redan 09.15 och kände mig utvilad och rätt så pigg. Inte illa pinkat för att vara mig.
Vi klev upp och satte oss vid köksbordet och tände första ljuset i adventsstaken, käkade frulle och löste melodikrysset. Eller rättare sagt, FÖRSÖKTE lösa melodikrysset. Det var skitsvårt idag. Men vi hade mysigt ändå.

Annars idag har jag en ganska dålig dag. Väntarväntarväntar nu på att få komma in till fertilitetskliniken för att undersöka mina äggledare. Fick brev för några veckor sedan från fertilitetsläkaren om att alla prover såg bra ut och sådär (vilken jävla lättnad!) och att nästa steg är att undersöka mina äggledare med hjälp av en kontraströntgen. Denna undersökning måste göras i direkt anslutning till senast avslutad period och den lär komma i nästa vecka eller så. Jag har hört att det är väldigt smärtsamt dessutom. Men vad gör man inte för att ett litet liv ska kunna flytta in i magen.

Jag är så trött på att vänta. All denna väntan, och så känns det som det inte händer något. Eller jo, det gör det ju, men det går så himla långsamt. Och snart är det jul och då är det julstängt. I Augusti började jag ringa runt och försöka få tid, i Oktober var vi på första besöket och nästa gång blir förhoppningsvis nu i December. Hoppas fanimej att de skickar hem mig med en kur Pergotime direkt om de tycker det behövs så jag slipper vänta tills Januari/Februari med att börja med dom.

Energinivåerna är liksom i botten. Det är så jävla jobbigt att vara en av de där som aldrig får det efterlängtade pluset på stickan. Man orkar inte hur länge som helst. Det tar på krafterna. Att se/höra om folk som blir gravida/fått barn och själv stå kvar och stampa på samma fläck är oerhört frustrerande. Självklart är jag glad för alla de som lyckas, men att stå kvar där och det aldrig händer något positivt för oss känns så tröstlöst. Det är obeskrivligt tufft. Jag är snart pensionär för böveln. Snart KAN jag inte ens få barn. Okej, det kanske var något överdrivet. Men jag vill verkligen få första barnet nu snart. Jag vill hinna med att få en stor familj! Medan tid finnes.

Jaja. Sluttjatat.
Idag ska vi eventuellt baka lussebullar. Fast när jag hörde att en påse saffran kostar 25 spänn blev jag sur. Nog för att jag visste att det var dyrt, men detta är ju verkligen hutlöst. Sist jag köpte kostade det väl ca 15 kr/påse. DET var dyrt, men det var förvisso några år sedan. Jaja. Vill man lussebullar ha, får man väl snällt betala och se glad ut för det supermegadyra saffranet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo du, jag har alltid slängt kläder i containers men jag hittar inga här!! :S därför har vi slängt :( tråkigt för vi skänker ju gärna. Möbeln hade vi hivat, haha, inte en tanke på att lämna iväg men det var en bra idé till en ev nästa gång :) tack för tipset!

Kram! (lising)

Marie sa...

På apotket gick ett paket saffran på 40 kr..huu. Hoppas de är billigare på ica.

Hoppas det lossnar för er snart i den här läkarkarusellen så det händer något snart :-)

Anonym sa...

Jag håller tummarna stenhårt!!!

Men du vad vad dom säger.. rätt som det är.. :)

Kram!!! (lising)