tisdag 3 maj 2011

Ja, ni får ursäkta mit lilla... utbrott tidigare, men jag kände faktiskt att jag var tvungen att få försvara och förklara mig. Har fått flera jättefina och vänliga kommentarer. Tack, snälla ni. Det betyder mer än ni kanske tror att få lite pepp från er. Varför är det egentligen så att om man får tjugo positiva kommentarer och en negativ så är det ändå den negativa kommentaren som fastnar och sätter spår? Nu ska jag iallafall inte bry mig mer om det. Som flera har skrivit till mig - min blogg = mina tankar/känslor/funderingar.

Jag har zumbat idag igen. Denna gång med en annan instruktör. Det var en otrolig skillnad och idag var det verkligen skitkul!
Imorgon ska jag förhoppningsvis bli fin i håret. Har tid hos min frisör klockan 14.00 för klippning och slingning. Efter det ska jag hem till mor på landet. Syrran och min fina lilla systerson ska också komma. Mamma är ensam hemma eftersom hennes sambo skulle iväg på någon kurs eller vad det var, så då passar vi på att få en liten tjejkväll. (Nåja, tjejer + en femmånaders pojke.)
Vi ska grilla bland annat. Mums! På torsdag ska jag och mamma vara barnvakt, för då ska syrran iväg några timmar på dagen med en kompis. Har saknat den lille gullungen som sjutton så det ska bli mysigt att få snosa lite.

3 kommentarer:

Essi sa...

Undrar varför det är så...att så lite kan göra att man mår så dåligt. Syftar på inlägget om 1 kommentar som kan förstöra de 20 positiva. Varför finns de människor som vill göra så mot en annan? Måst man läsa, måst man kommentera överhuvudtaget då, man kan välja bort saker man själv inte gillar utan att behöva uttrycka det och göra nån annan ledsen.
Äh, vi glömmer de och tänkte på något positivt. Som på att jag hör absolut till dom som håller tummarna och stortåna för att de snart växer en liten en i din mage. Väntar så med spänning att få höra om den nyheten. Kämpa på vännen, snart är de er tur, det måste bara bli så!! Stor stor kram på dig! <3

Anonym sa...

Jag skrev ju "fortsätt att blogga som du gör och lycka till"!! Kanske dags att börja jobba lite med självförtroendet om man blir så knäckt och ledsen av en endaste liten "dum" kommentar!!?? Faktum är att jag följer din blogg lite då och då för jag väntar så på att du ska plussa. Jag önskar dig all lycka!!

Milla sa...

Anonym:

Ja, du skrev: "Ja jag har faktiskt funderat många gånger på varför jag läser din blogg. Faktum är att jag blir sååå irriterad på att du ALLTID är så himla trött och negativ, men ändå läser jag!! Märkligt!! Vet inte varför..... Jo kanske för att jag väntar på att du ska skriva: JIPPPIE, äntligen.... :) Jaja... jag låter ju inte heller så värst positiv...!! Fortsätt blogga som du gör (kanske lite mindre gnäll?) och lycka till!!"

Så skrev du. Att du är såååå irriterad på att jag alltid är så trött och negativ. Sen att du önskar mig lycka till på slutet var ju förvisso snällt.
Har aldrig påstått att självförtroendet är på topp. Sen är det ofta så att 1 negativ kommentar lyser starkare än 10 positiva. På något vis. Man tar åt sig.

Vad jag reagerade mest på är att det ibland känns som att folk (du) inte förstår VARFÖR jag är trött. Att det kanske finns en orsak bakom det. Och om jag låter negativ ibland så är det kanske inte så konstigt då livet inte verkar vilja följa samma väg som jag skulle vilja. Men du skriver ju att jag ALLTID är trött och negativ och jag tycker det är lite synd att du måste fokusera på det negativa, då jag faktiskt anser att jag skriver en hel del positiva och hoppfulla inlägg också. Men det ser inte du tydligen. Du väljer att bara se det negativa. Och det är synd. Men skitsamma. Jag ville bara förklara vad det beror på att jag är som jag är.