fredag 13 maj 2011

Jag går fortfarande och nynnar på zumba-låtarna från passet tidigare idag. Det är väl inte normalt? ;)

Funderar på om jag ska gå och lägga mig med en bok som sällskap. Just nu läser jag Zahiren av Paulo Coelho. Och som vanligt dras man in i historien på ett alldeles speciellt sätt när det gäller Coelho. Han skriver så otroligt vackert och fängslande och detaljrikt om kärlek och magi. Detta med ett språk som man blir alldeles matt av. Boken ger en förståelse för vad sann kärlek är och hur man uppnår den. Den handlar om livet och om hur viktigt det är att hitta sig själv. Livets vägar är varken enkla eller raka, men man måste ändå vandra dom för att komma dit man vill och ska.

Har ni inte redan läst Paulo Coelho så GÖR DET.

3 kommentarer:

Marie sa...

Får se om jag läser något av honom nån gång då :-)

Ja fläskfilén är jättegod :-) Och lätt att göra. Skiva den, lägg den i en ungsform och ha i "kletet", 200 grader i en timme och det är klart :-)

Jane sa...

Den boken är alldeles underbar :) Tänkte först att det var överskattat skit, men ju längre in i den man kom.. ja tji fick jag! :)
Köpte Coelhos kalendrar och ordspråk och gav i julklapp, uppskattat! Hoppas helgen blir underbar med lite sol :) Kram

Malin sa...

Det går finfint med halsbandet, det är nästan klart!! Vill du ha nån ädelsten eller något intill plattorna? Kramiz M