torsdag 12 maj 2011

Det var en mycket trevlig dag igår! Mina nya arbetskamrater är supermysiga. Tanken var ju från början att jag skulle springa hela varvet, men efter att ha varit ute och sprungit dagen innan så långt att jag fick värk i både höft och knän orkade jag inte det riktigt. Tog mig ändå runt på en skaplig tid - 38 minuter. Och jag har som mål att orka springa 5 km på 35 minuter innan sommaren är slut, så det målet känns inte jättejätte ouppnåeligt iallafall, med tanke på min dåliga dagsform. Det går inte fort för mig, men jag kämpar och försöker verkligen att bli bättre.

Efter varvet var avklarat var det såklart picknickdags. Jag tyckte det var mycket gott i år, dock var de där gratispåsarna som vi fick otroligt dåliga. De brukar innehålla massa grejer men nu var det typ tre grejer eller nåt - en festisliknande grej, en chokladbit, en banan och en adresstag typ. Det kunde man lika gärna ha varit utan faktiskt.

Jag skäms över att behöva erkänna att jag inte fick något kort på Siepen i år. Alla andra år jag varit med har han fastnat på bild, men nu vågade jag inte riktigt ta någon denna gång, eftersom mina arbetskamrater inte känner mig så väl ännu och säkert inte skulle förstå att det var en kul grej bara och att det inte alls är på grund av att jag tycker att han är så hiskeligt snygg eller så.
Vädret var kanon! Det hade utfärdats åskvarning och precis när vi hade ätit upp picknicken och började packa ihop oss började det blåsa upp och mycket riktigt så blev det riktigt busväder sen inatt.



0 kommentarer: