söndag 1 juni 2008

gårdagen, det vill säga min födelsedag, började med att jag skuttade ur sängen runt elva, oförskämt pigg faktiskt, tog en dusch och gjorde mig iordning för kalaset som skulle vara kl. 13.30. efter att jag gjort mig färdig fick jag göra klart det sista innan gästerna anlände.
vispade grädde, tog fram mitt nya kakfat och garnerade tårtan med apelsin. :) inte för att skryta nu då va, men jag blev riktigt nöjd med den. och den smakade lika gott som jag trodde, nästan ännu godare. men jävlar vad mäktig den var!

mamma, pappa, marie och mormor kom och firade mig. nästa sittning var runt 16.00, då robert kom, och sedan mia, jennie och thea. det var så trevligt så. sen åkte jag och robert ner till grumspizzerian och käkade pasta, för ingen av oss hade ätit någon ordentlig mat på hela dagen. efteråt var jag så mätt så jag trodde att jag skulle spy.

skulle ha varit hos sophia på tjejkväll/fira att hon är klar med sin utbildning, 19.30 men jag fick ringa vid 19.10 och säga att jag skulle komma senare för jag orkade knappt röra mig av mätthet. slängde mig i soffan en halvtimme och sen bytte jag om och begav mig bort mot nolby på rosa räsern, med vindunken i högsta hugg. sophia bjöd på ost och kex, men jag fick inte ner ett dugg.
vi hade supermysigt hela kvällen, och när klockan närmade sig 23.30 tänkte vi att vi skulle våldgästa grabbarna som var hos olle och grillade och hade herrmiddag.
så vi gick dit och där stannade vi resten av kvällen.

jonas tyckte att alla skulle göra en grimas som han skulle ta kort på, så det gjorde vi.
de tre bilderna nedan är finalister och slåss om vinsten och titeln "fulaste grimas 2008". vilken tycker ni ska vinna?
kom inte hem förrän strax innan 3.00 och då var det jävligt skönt att lägga sig i sängen.

jonas var bakfull idag. hans familj har varit här och grattat mig idag, eller iallafall monnika, kjell och magnus. sen kom syrran hit och vi gick till ica och köpte baguetter och grejer och gick och hade lite picknick här utanför i kvällssolen. mycket mysigt! nu är jag trött. har varit en lång helg.

detta fick jag i present: mascara, presentkort på ikea, pengar, en jättefin blomma (en lilja av något slag.), en orkidé, ett badlakan, presentkort på h&m, en bok, en vinflaska, ett halsband, ett smyckesskrin, presentkort på intersport, presentkorg med massa fairtradeprylar, deospray & duschkräm från puma, en scarf... det var nog hela listan. wow! jag är helnöjd verkligen, både med alla fina presenter och de tre dagarna bestående av födelsedagsfirande.





kände mig som värsta martha stewart när jag garnerade tårtan.

mitt mästerverk, mintchokladtårta med after eight och apelsin. impade?!

vi hade tjejkväll, samt firade att sophia är färdig massageterapeut med ostbricka och vin.

finalist nummer 1. nicke.

finalist nummer 2. lina.






1 kommentarer:

Mia sa...

Tårtan va kanongod hörredu!
Jag tycker alla tre va jäkla stygga! Delad förstaplats kanske? Hehe!