söndag 15 juni 2008

jag satt och bläddrade i en tidning, när jag såg att "bullet for my valentine" kommer till sverige och spelar i sommar. närmare bestämt till "metaltown" i göteborg. jag vill dit!
kastade mig direkt på telefonen till syrran, och hon var också skitsugen. skulle passa så bra, för då slår jag två flugor i en smäll. jag har ändå tänkt åka till göteborg och träffa mina vänner, och som bonus får jag även se bullet, skitbra. jag var t.o.m ledig den helgen, vilket inte hör till vanligheterna!

till saken hör dock att festivalen är på fredag 27:e och lördag den den 28:e, och jag jobbar på fredag till 14.00, har kollat idag på jobbet om det är så att någon av de andra kanske kan byta med mig så att de tar min fredag och jag tar en annan dag åt dem, men det ser mörkt ut. dessutom kan det bli svårt att få ledigt, eftersom de få vikarier vi har, redan jobbar den dagen. men jag ska luska vidare i det. för jag vill verkligen dit.

jag och marie brukar ha så jäkla roligt när vi är på festival, bara hon och jag. och det skulle kännas konstigt att inte gå på en enda festival på hela sommaren. ( ska ju inte på arvika för första gången på typ åtta år.) hade tänkt att vi skulle sova hos erik om vi kommer iväg.
jag återkommer med mer info när jag vet hur det blir. har ju inte så lång tid på mig att fixa.

jag satt på jobbet förut, och åt frukost i godan ro, när jag fick ett oroväckande sms från jonas: "mayday mayday. måsarna har fått kids. i repeat, måsarna har fått kids och är helt skogsvilda."
tydligen hade han sett dem traska in under balkongen hos grannen som bor under oss, så de kanske bor där.
jaha, nu får man inte ens vara ifred från de där jävla måsarna i sitt eget hem. fan också.

0 kommentarer: