tisdag 10 juni 2008

vi skulle ha varit hos magnus och sara och hälsat på, (jonas brorsa och hans fru) men jag har varit så jävla allergisk idag, så vi var tvungna att avblåsa. är alldeles rödflammig runt snoken, och förut var jag tvungen att stoppa papperstussar i näsan för att inte snoret skulle rinna ut och droppa rätt ner i boken som jag höll på att läsa. inte så trevligt.
nu ikväll skulle vi ha varit hos lina och larsa och kollat på fotboll, men jag orkade inte följa med dit heller. känner mig helt matt av allergin, plus att jag har en helvetisk mensvärk.
känner mig allmänt gnällig just nu faktiskt. det är synd om mig ju. jonas är iallafall där för att kolla på fotbollen, och han lovade att han skulle köpa med lite choklad hem till mig som tröst för att jag är så sjuk. (jag måste ha choklad när jag har mens. det är ett faktum.) han är så snäll så, min lilla jonas.

har sträckläst en bok på några timmar. den var jättebra, "känn pulsen slå" av berny pålsson.
om ni inte redan läst den tycker jag att ni ska göra det.
tack så mycket jennie och mia för att jag fick en så bra bok i födelsedagspresent!

det har ju nästan blåst orkanvindar idag. mina blommor ser ut som om de varit ute och supit flera dagar i sträck. de hänger och ser slitna ut och blad har blåst bort och de är allmänt fula just nu. hoppas det blir bättre när vindarna blivit lite lugnare. den där liljan som jag tog en sån fin bild på och la in i bloggen är skitful, med bara en och en halv blomma kvar, de andra har blåst all väders väg.

idag har jag inte gjort mycket alls. diskat lite och plockat här hemma, men annars bara suttit med näsan över den där boken och tyckt förtvivlat synd om mig själv, som både har haft kramper i magen och en näsa som droppat konstant.
jag har även tryckt igenom mina gamla hål i örat som jag inte haft örhängen i på säkert tio år, har ett hål i vänster och fyra i höger öra, men bara ett som jag använder, men nu bestämde jag mig för att sätta de andra i bruk också. eftersom jag redan är iskall bestämde jag mig för att is var onödigt.
det gjorde fruktansvärt ont, men tillslut fick jag igenom de två nedersta hålen. det tredje (eller det fjärde och sista kan man säga, eftersom jag som sagt, hade tryckt igenom två och ett redan funkade som det skulle) gjorde jag ett lite halvhjärtat försök med att få igenom ett örhänge, men eftersom det var massa brosk där och mitt öra redan började bli rött och pulserade som fan, sket jag i det. hade nog inte pallat smärtan heller. jag tryckte sådär långsamt och plågsamt lite i taget och det hade nog egentligen varit bättre att försöka få det snabbt och effektivt. så nu har jag tre hål i örat igen.

imorgon väntar jobb. 14.00-21.30, vilket betyder att jag knappt kommer hinna se jonas eftersom han jobbar förmiddag och när han kommer hem har jag redan åkt iväg till jobbet. sen ska jag upp och jobba förmiddag på torsdag, så då måste jag lägga mig i någorlunda tid imorgon så jag orkar gå upp. tråkigt när man "jobbar om varandra" sådär.

1 kommentarer:

Mia sa...

Tjoho!
Kan att va gött att jobba om varandra ibland! Hehe!
Vart jobbar Jonas då?