torsdag 19 juni 2008

idag hade vi ställt klockan på 7.30, för att gå upp och montera ihop sängen. jonas skulle nämligen iväg med bilen till besiktningen och göra en checkup 11.30, så vi tänkte hinna klart det innan. efter det skulle han till sina föräldrar på sommarro för att eventuellt påbörja målningen av huset.

well. vi bar ut det gamla sänghelvetet, dammsög och bar in delarna till den nya. nästan direkt såg jonas att vi inte hade alla verktyg hemma och så var det en mutter som inte passade till sängen, så vi kunde inte alls skruva ihop den. bah!
jag var supertrött och blev lite sur, så jag gick och la mig på soffan en stund. jag somnade såklart och vaknade inte förrän det var dags för jonas att åka till stan.

jonas hade varit duktig och skruvat ihop cdställen, så nu kanske jag kan få in lite skivor sen.
han skulle försöka få tag på diverse verktyg och en ny mutter också och ta med hem. han fixar att han!
jag förde över 600 kronor, som jag fick från akassan idag, till hans konto, ( eftersom det också var tomt) så han lovade att han skulle köpa med dörrarna till cdställen också. lika bra att få det gjort.
så nu får vi leva på vatten och bröd tills lönen kommer nästa vecka. ;) nejdå, riktigt så illa är det inte, vi storhandlade ju på willys förra veckan och har lite att ta av som tur är.

ingen som vill köpa en 1,20säng? tänkte lägga ut den på blocket tillsammans med våra gamla cdställ.
nä, nu ska jag nog sätta fart, och försöka få in lite skivor i ställen. det är ett helvetiskt jobb, eftersom de ska stå i alfabetisk ordning.

0 kommentarer: