fredag 20 juni 2008

fyfan vilket midsommarväder! regnet står just nu som spön i backen, och däremellan gömmer sig solen bakom molnen och tittar bara fram i korta stunder för att retas lite.
jag sitter här och käkar ostmackor och dricker jordgubbste, och skulle helst vilja göra det hela dagen. man blir inte sugen på att göra något direkt, när vädret är såhär. vill överhuvudtaget inte gå ut. det blåser som sjutton också. stackars jonas och kompani som är ute på golfbanan nu.
har lite ångest över att cykla till jobbet. kanske kommer se ut som en slickad katt när jag är framme.

men å andra sidan, är det sånt här väder på midsommar så kan jag fan lika gärna jobba.
nog för att jag är lite bitter över att jag inte får vara med på roligheterna, men hur kul är det att sitta ute och frysa egentligen? (försöker övertyga mig själv om att det inte är så farligt att jag måste jobba midsommaraftonskvällen i år IGEN!)

johan fyller 26 idag. grattis, grattis. :)

1 kommentarer:

Mia sa...

Haha, sitta ute & frysa... Vi satt under filtar & det va SÅ mysigt!
Men det hade ju såklart varit mysigare om du va med!
Vi får ta & ses nån dag!
Puss!