lördag 7 juni 2008

jag har faktiskt nästan inte gjort ett skit på hela dagen. bara tagit det lugnt och njutit av att vara ledig. har suttit ute och läst lite. det var förbannat varmt idag. phew. imorgon skulle det tydligen också bli skitvarmt, men till veckan skulle det bli svalare och tillochmed komma regn. det är bra. det behövs komma lite regn. och om det blir lite svalare kanske man orkar jobba utan att bli alldeles svettig så fort man rör sig i korridorerna.

jag och jonas grillade under kvällen, eller rättare sagt, jonas grillade och jag tittade på. :)
det var gott. efteråt satt vi ute på balkongen och spelade alfapet. jonas vann, som vanligt.
nu sitter jag här med ett glas vin och relaxar lite. ska strax förbereda frukosten och lägga fram kläder och sånt inför jobbet imorgon. jobbar 7.00-16.00. och så ska jag ta mig en dusch innan läggdags.

vi har äntligen letat fram fläkten från förrådet, och vi hade på den inatt. jävlar vad svalkande och skönt det var. det går ju nästan inte att sova utan. jag bara ligger och kastar mig fram och tillbaka i sängen, invirad i mitt påslakan som klibbat fast. usch. men nu jäklar ska här sovas i en svalkande bris över kroppen.

måste förresten kolla ellos och beställa de där arbetskläderna som jag tänkt, det har nämligen blivit bortglömt. kanske sätter mig nu och tittar lite rentav. vi får se. :)

grillmästaren är igång och grillar.

man kan aldrig äta för mycket grillat på sommaren.

0 kommentarer: