lördag 7 juni 2008

gårdagen började med att jag blev attackerad av en måsmorsa, på väg till jobbet.
det var alltså jag som var på väg till jobbet, inte måsmorsan.
jag gick där och drog rosa räsern i godan ro, (brukar gå med cykeln till jobbet för att det ska ta lite längre tid och jag ska vakna till lite, är så jävla trött på morgonen förstår ni. och cykla hem förstås) klockan var ungefär 06.25, och jag var i gränslandet mellan sömn och vakenhet.
då hör jag en mås som skriker som om den har blivit skogstokig. vänder kisande huvudet mot himlen och ser en mås cirkulera över mig. plötsligt gör den en störtdykning rakt emot mig och jag skrek till, kände mig med ens alldeles klarvaken och kastade mig upp på rosa räsern för att trampa bort från denna ohyggligt elaka varelse som ville döda mig. (till saken hör att jag är rädd för fåglar och tycker att de är jävligt obehagliga.) jag trampar som om det var självaste "mr death" himself som flåsade mig i nacken, och tittar oroligt upp mot måsmorsan, som nu skriker ännu mer, då gör hon ännu ett utfall mot mig. jag var så rädd! förstod att den måste haft ungar någonstans i närheten. måsen försökte ta mig, inte mindre än tre gånger! var helt slut när jag äntligen lyckades skaka av mig den och gick på skakiga ben in till jobbet.

klarade sedan av en hel arbetsdag, fastän det var ungefär 60 grader varmt därinne och svetten rann på en så fort man rörde sig.

satt ute på balkongen en kortis när jag kom hem, sen åkte jag till syrran för att umgås och dricka lite vin. vi satt ute på baksidan hos pappa och hade det hur trevligt som helst. pratade om allt mellan himmel och jord, och nu känns det verkligen som om vi hittat tillbaka till varandra efter den svacka som varit.
när det började komma myggor och bita oss och det blev svalare ute, gick vi in till marie och bestämde oss för att spela trivial pursuit, eller TP som det heter i folkmun.
jag gjorde ett hattrick och vann tre gånger av tre möjliga. snacka om utklassning! :D helt plötsligt var klockan två och både jag och syrran var rejält på kanelen. jag vinglade hemåt på rosa räsern, och kände mig helt euforisk. det hade verkligen varit en toppenkväll.



marie njuter med en kall öl.


kvällssolen var underbar.


här spelas det TP som aldrig förr!


vinnaren, något full, men väldigt stolt över sin insats.


förloraren surar efter att inte ha slagit mästaren en enda gång.

0 kommentarer: