lördag 29 augusti 2009

Nu har jag målat halva rummet två gånger. Det behöver målas ännu en gång men jag tycker det blev fräscht när det blev vitt. Vi måste nog verkligen ta oss en funderare och en diskussion om hur vi ska göra med färgvalet. Jag är alldeles kringkring i huvudet.

Imorgon ska jag jobba för första gången på fem dagar!
De ringde från jobbet igår och ville att jag skulle jobba idag, men jag skulle inte få någon kvalificerad övertid om jag gick ut. Detta på grund av att jag bor en jävligt fattig och snål kommun. Då sa jag nej. Jag hade jättedåligt samvete gentemot mina arbetskamrater, men när jag ställt upp hela sommaren och slitit varg och jobbat över 180 timmar denna månaden och är fullt berättigad till kvalificerad övertid men inte får det, då är det jag som sätter ned foten. Jag är redan utnyttjad eftersom det går hur bra som helst att jobba under sommaren men sen i höst kommer jag återigen att ringas ut i FJÄRDE hand, någon måtta får det fan vara!
Får väl se om jag blir lynchad av min arbetskamrater imorgon eller inte. Fast det tror jag inte.

Jag och Jonas har avnjutit resterna från gårdagens middag. Det var lika gott idag.
Nu tänkte jag snart gå och lägga mig. Jag jobbar delad tur imorgon. Jag ska börja i en ny bok som jag lånat av Lina och som hon sa var skitbra, En sorts kärlek, av Ray Kluun.


Fräscht med vitt?




2 kommentarer:

Annika sa...

Du ska absolut INTE ha dåligt samvete!!!! Inte ditt fel att kommunen inte anställt fler vikarier. Du har ju jobbat hur mycket som helst och som du säger har rätt till kval. Tänk inte mer på det, det gick bra. Ses i morn kväll! (Har bytt) Kram Annika

Malin sa...

Absolut!! Vitt är alltid fräscht, och sen kan du matcha med precis vilken färg du vill... bra att du sa nej, de utnyttjar oss så bra ändå i komunen... kramiz M