fredag 28 augusti 2009

Meny
Jonas födelsedagsmiddag

Förrätt
Parmesansoppa med grillad vitlökstoast

Huvudrätt
Kycklingpasta med soltorkade tomater, basilika & pinjenötter

Dessert
Passionskompott med pistagenötter, limeyoghurt & honung











Körde på en väldigt enkel dukning då jag inte orkade leta fram dukar och sånt. Jag bor ju fortfarande i kartonger you know.

Förrätt: Parmesansoppa toppad med basilika, samt en grillad vitlökstoast. Soppan var gudomlig om jag får säga det själv. Rund och len i smaken. Mmm. Toasten hade jag i vitlökssmör, persilja, parmesan och västerbottenost i och grillade sen i toastjärnet.

Huvudrätt: Kycklingpasta med soltorkade tomater, basilika och pinjenötter.
Färskpasta is the shit.

Dessert: Passionskompott med pistagenötter, limeyoghurt och honung.
Jag serverade desserten i mina martiniglas. Ser lite lyxigt ut! ;)

Fruktsalladen består av vindruvor, banan, apelsin, persikor, plommon och passionsfrukt. Och i yoghurten hade jag i limejuice och rivet skal av lime, lite vaniljsocker och en skvätt honung. Eftersom jag inte hittade några osaltade nötter och var tvungen att köpa saltade, sköljde jag dem under vatten, lät dem torka och torrostade dem sedan i en het panna.

Jonas var jättenöjd med middagen och tyckte att det var supergott. Kul att han uppskattade det! :)
Nu är jag JÄTTETRÖTT och ska nog snart krypa i säng.
Imorgon ska vi greja som fan i sovrummet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din mat ser alltid så go ut Milla!

Anonym sa...

Hehe Kramar Katrin

Malin sa...

tjusigar bilder på maten än kockarna på morgontv...mums!