måndag 24 augusti 2009

Nu är jag precis hemkommen. Jag jobbade till tre och sedan runt halv fyra åkte jag, mami och syster till gammelmoster Ellens lägenhet tillsammans med mammas kusin Kristina för att plocka undan lite i lägenheten och ta de minnesgrejer som vi ville ha. Lite jobbigt att gå runt där bland alla hennes saker och jag kände mig gamaktig på något sätt när jag tog saker. Fast jag vet att hon hade velat att vi skulle ha det, hellre än att det skulle ges till loppisar eller kastas.

Jag fick med mig rätt mycket saker hem fakiskt! Bland annat fick jag med mig en gräddsnipa och en sockerskål, en JÄTTEFIN stol som jag redan älskar, en piedelstal, en levande blomma, några tygblommor att ha på ballen, två krukor, en torkställning, en lampfot, några gamla nycklar och lite annat smått och gott. Bilder kommer imorgon.
Syrran hittade ett gammalt handskrivet arbetsbetyg från 1930 som jag tyckte att hon kunde rama in. Vi har varit där och grejat ända till nu och när jag kom hem var jag skithungrig. Sitter och käkar pastasallad nu.

Snart ska jag gå hem till syrran och dricka vin! Det ska bli asnice. Är sjukt sugen på lite vin och skvaller. Jag köpte en flarra för typ ett halvår sen, en av våra gamla favvoviner som vi alltid drack förr, men det har liksom inte blivit av att vi delat på den än. Så idag ska det ske. Förmodligen är det skitäckligt vin. Nu har man ju fått andra favvisar. Dessutom är det billig skit. Men jag tyckte att det var supergott back in the days. I värsta fall hade syrran fyra öl. ;)

Nu jobbar jag inte förrän på söndag. Känns lite konstigt. Men skönt ska det bli att vara lite ledig.
Nä, nu ska jag äta klart och sedan ta hand om disken innan jag beger mig till syrran. Gött att vi är grannar!
Later!

3 kommentarer:

Sara sa...

då blir de fest för dig på fredag då? ;) haha!

Pearldrop sa...

Vad gullig du är! Tack så mkt :*
Jo jag söker, söker, söker! Du med antar jag? Ska hålla tummarna för dig :)

Malin sa...

Sånt där är så jobbigt och jag förstår hur du känner dig. Men visst ler hon i sin himmel över hur glad du blivit över sakerna? Du har rätt vad det gäller mediumet, det smälter mer och mer... har ändå bokat ett beök till hos en annan, där man även får ett band med sig hem, vilket är bra, för då kan man få hjälp av nära om det är någon man inte vet, eller vad saker betyder,... kramiz M