måndag 17 augusti 2009

Jag sitter här med ett glas rödvin och lite blandade ekologiska oliver. Jovisst. Lite guldkant på vardagen sådär. Det måste man unna sig. Särskilt när man jobbar så mycket som jag gör just nu. Det är nästan omänskligt. Jag jobbar 180 timmar den här månaden. Våra heltider ligger annars på 148 timmar, så ni kan ju tänka er vad trött i huvudet och kroppen man blir av att jobba 30 timmar utöver det, på en demensavdelning dessutom.

Imorgon har jag bytt tur så jag jobbar kväll. Skönt med sovmorgon!
Idag har jag målat en kökspall och en liten kökshylla. Annars har jag inte gjort sådär väldigt mycket efter jobbet inte. Mån måste ju passa på att vara lite ledig också när man väl är hemma. Fast det ser ut som attan här hemma. Man vet inte var man ska börja. Och innan vi har rensat vardagsrummet så går det liksom inte att få iordning på resten heller. Tyvärr.

0 kommentarer: