söndag 23 augusti 2009

Ja, hej. Det är jag, zombien.
Nä, riktigt så illa är det inte, men inte långt ifrån! Jag har återigen gjort ett sånt där riktigt långkörar-pass på jobbet. En av mina arbetskamrater blev sjuk och när min telefon ringde 07.40 imorse var jag alldeles väck och trodde att det var larmet på klockan och att den redan var elva som jag hade ställt alarmet på bara utifall att jag mot förmodan skulle sova så länge! Så var dock inte fallet. Det var min arbetskamrat Johanna som frågade om jag kunde komma och jobba. Och det kunde jag ju. Så jag rullade grymtande ur sängen och begav mig mot jobbet. Var på plats runt åttatiden och har alltså tillbringat hela dagen där fram till nu, klockan tio. Nu är jag trött. Väldigt trött.

Har precis kommit ur en varm dusch och sitter och väntar på att håret ska torka lite. Jag hatar verkligen att lägga mig med blött hår men idag orkar jag inte leta fram fönen och blåsa det heller. Så det får vara. Jag får se ut som en galning i huvudet imorgon helt enkelt. Det bjuder jag på. Imorgon ska jag upp och jobba en dagtur igen. Sedan är jag ledig i fem dagar innan jag gör min sista dag på sommarchemat, på söndag.

Jonas och jag blev bjudna på middag på Sommaro hos hans päron idag, men eftersom jag jobbade kunde inte jag följa med, så Jonas gjorde iordning en pastasallad till mig och kom bort med till jobbet (tack, snälla älskling!) och åkte sedan på middag utan mig. Och eftersom han har skola tidigt imorgon stannar han kvar där över natten så han ska slippa gå upp i svinottan och sätta sig på en buss till universitetet. Detta betyder alltså att jag ska sova min första ensamma natt i lägenheten idag. Tråkigt. Det kändes lite konstigt att komma hem idag och lägenheten var mörk och tom och ingen Jonas var hemma. Jag har blivit så van att han alltid är hemma när jag kommer.

Well. Nu ska jag läsa lite bloggar och sedan krypa ned i sängen med min bok. Tror dock inte att jag orkar läsa någon längre stund.
Natti.

0 kommentarer: