onsdag 26 augusti 2009

Dessa små godingar har jag precis rensat.

Ja, det är inte jag som har varit ute och plockat om ni nu trodde det. Nänä, jag fick av min snälla far. Jag törs knappt gå i skogen längre. Massa farliga och äckliga djur där. (Älgar, myggor, fästingar, SPINDLAR osv.) När jag rensade svampen såg jag två fästingar och tre spindlar (!) i kantarellhögen. Jag skrek i falsett här och dödade dem med en kökskniv. Huu. Jag dödade en JÄTTESTOR spindel. Egentligen vågade jag inte, men jag var tvungen för den traskade omkring här på mitt köksbord som om ingenting hade hänt. Och så får det ju inte gå till. Om det regnar imorgon kanske det är mitt fel, men det var det fan värt i så fall!

Var hos far i flera timmar och hängde med honom. Syrran anlände också. Trevligt. Sen följde jag med henne hem en stund.
Nu är jag dock hemma igen. Kantarellerna ska förvällas och sen ska jag börja med middagen. Är skithungrig.
Återkommer.

0 kommentarer: