måndag 31 augusti 2009

Ojojoj.
Sara messade mig och frågade om vi skulle köra ett pass box ikväll. Jag sa ja, under förutsättning att jag hittade mina träningskläder och boxgrejer. Samtidigt som jag kände att det skulle bli skitkul fanns det en liten, vag känsla inom mig som hoppades att jag inte skulle hitta handskar, skor och mitsar. Jag har fan inte tränat sen i maj. MAJ. Det är skitlängesen. Och med det menar jag att jag inte har rört mig en enda gång, förutom till och från jobbet på rosa räsern. Fatta min hemska kondis just nu! Eller ja, kondis har jag ingen för tillfället. Obefintlig. Jag hittade träningsgrejerna i röran till slut. Så nu ska det tydligen boxas ikväll. Jag kanske spyr. Jag kanske svimmar. Jag kanske dör.
Jag ska iallafall hem till lilla Sara en sväng innan träningen för att kolla in deras nyrenoverade lägenhet. Ska bli spännande! Jag kommer väl att dö av avund, om inte annat, för att deras lägenhet är KLAR till skillnad från vår.

Snart ska jag till nån jäkla byggaffär här i byn och köpa en regel. Jag vet fan inte ens vad en regel är. Jonas sms:ade och skrev att den skulle vara "45-45,3 m, gärna styckad i 47 cm bitar."
Jag ba: Ehh. Oookej? Det visade sig att den skulle vara 45x45 mm, 3 m lång.

Jag kan se mig själv framför mig. Kommer bredbent inklivandes in på lagret/bygget/shoppen/whatever. "Tjena gubbar! Läget? (Dunkar en av männen som arbetar där i ryggen. För det är såklart bara män.) Kaffe? Nej, det hinner jag inte. Jag måste hem och börja fixa. Jag ska ha en regel. 45x45 cm, 3 m lång. Är ni schyssta och splittar den i 47 cm-bitar åt mig? Har inte släpet med idag. (Detta sägs med stort självförtroende)
Så kommer det att gå till.
Eller inte.

Snarare såhär: Dubbelkollar skylten utanför. Frågar mamma:"Är det verkligen här tror du?" Smyger fram till entrén och går tveksamt in. "Eh. Hej! Jag ska ha en regel. Har jag kommit rätt då? Bra. Nu ska vi se... (Tar upp mobilen och bläddrar febrilt fram till rätt sms.) Jo, det är min sambo som har skickat mig. (Nervöst skratt) En regel, ja. 45x45 cm, tre m bred. Nej, jag menar lång! Kan det stämma tror ni? Det skulle vara bra om ni kanske kunde dela den i 47 cm långa delar också. Om det inte blir besvärligt förstås. (Inte 50 liksom, utan 47.) Tillägger snabbt: För då kan jag ta den som den är! (Fast det kan jag ju inte egentligen, för den får inte på långa vägar plats i bilen.) Jag väntar här så länge."
Typ så.

Jag avskyr att köpa saker som jag inte vet vad det är. Jag skulle helst överlåta detta till Jonas, men han har ingen möjlighet eftersom han slutar så sent. Så jag måste.
Lagergubben ringde imorse, ivrig över att få leverera hit vår nyinköpta soffa på onsdag. Jag stammade fram något om att jag nog inte var hemma då och frågade desperat om det kanske gick bra nästa vecka, för då skulle det passa bättre. Det gjorde det. Så nu jävlar måste vi verkligen försöka få undan lite skit så den får plats! Sovrummet MÅSTE bli klart någon jävla gång.

Jag hade tänkt börja plugga idag. Jag har ändrat mig. Jag måste göra mig klar för att åka till byggskiten, käka lurre och sen förbereda mig mentalt inför boxen ikväll. Det blir alltför mycket om jag även skulle börja plugga också. Det får bli imorgon istället. Jag har ändå inte letat upp alla böcker och material.

Note to self: Glöm för bövelen inte att gå hem till Lina och vattna och kolla blommorna idag!
Det var nog allt jag hade att göra idag tror jag.

1 kommentarer:

Mamma Dee sa...

Jag ska gå på föreläsningen som är den 15:e =) Hoppas du också ska dit =) Vore sköj o ses? Kram