torsdag 27 januari 2011

Mötte upp min fina vän Kerstin på stan för en riktigt härlig långlunch. Det är alltid lika trevligt att träffas, vi har så mycket att prata om! Och hon var så himla vacker med den fina magen också.
Efter matintag fortsatte vi frossandet och tjattrandet på Waynes där vi drack varm choklad med vispgrädde. Som vanligt gick klockan alldeles för fort och vips så var det dags för K att åka och hämta sina pärlor på dagis.

När vi vinkat hejdå tog jag en lov på stan. Var i stort behov av en ny kalender då jag insåg att min gamla tog slut efter nästa vecka. Katastrof för en planeringsmänniska som mig!
Inne på H&M sprang jag på syrran och lilla hjärtat Leon. Vi gick en sväng tillsammans på stan innan de begav sig hemåt och jag gick till bussen. Jag fick med mig lite reafynd hem faktiskt - bland annt flera scarfar. (Jag är scarfberoende.) De tänkte jag visa imorgon.

Det har varit en riktigt fin dag, förutom den jävla sura busschauffören på väg in till stan som verkade ha vaknat på fel sida. Jag var riktigt irriterad hela vägen in till stan men när jag träffade K rann det av mig.

Nu ska jag och J strax kolla på ett gammalt avsnitt av Så mycket bättre (vi såg inte det när det gick på tv:n men har alla avsnitt på boxen) och äta vegetarisk kesolasagne.



2 kommentarer:

Essi sa...

Det här med sura busschaufförer har jag lärt känna igen nu under sista veckorna..hur kommer de sig egentligen att man blir så himla störd på något de gör eller att man inga ens får et thel när man stiger på. Nåja, med hjälp av positiva tankar och vänner så blir allt så mycket lättare :)

fröken solstråle sa...

Hoppas du får en härlig fredag!!!!!
Kram