måndag 10 januari 2011

Jag är inte ett dugg pysslig av mig, då mitt tålamod inte klarar av när det inte flyter på helt perfekt. Jag har heller inte direkt några gröna fingrar. Så hur tanken om att binda upp mina två vildvuxna murgrönor på båge föddes i mitt huvud en vacker dag i december, har jag egentligen ingen aning om. Men impulsivt satte jag igång med projektet!

Med hjälp av ståltråd tvinnade jag så det blev stabilt nog att vira något runt utan att det välte, och körde sedan ner den i jorden i krukan. Sen virade jag försiktigt (nåja) murgrönan runt. Resultatet blev inte perfekt, men mindre yvigt än innan och jag tycker nog de ser ganska ordningssamma ut ändå!

Jag var sjukt nöjd med mig själv efteråt, kan erkännas.



FÖRE - yvig och vild.

EFTER - stram och tam. Eh.

4 kommentarer:

Therese sa...

Jag förstår att du var nöjd, blomman blev mycket tjusigare efteråt!

Jo dom finns. Men tyvärr finns det många som inte har vett att bete sig också :/

Marie sa...

Blev ju jättefint det :-)

annica sa...

snyggt!

Essi sa...

Bra idé, måst ta och laga själv oxå. Dock tror jag min murgröna har gett upp hoppet hos mig!!