måndag 31 januari 2011

Idag är det alltså två år sedan jag fimpade feströkandet för gott. Sedan dess har jag inte tagit ett endaste, ynka litet bloss. Och jag vet att jag never ever kommer bli någon slags rökare igen. Inte ens någon gång då det vankas fest. För det är oftast då som jag blir som mest sugen. Men att sluta var det bästa jag har gjort.

Jag gjorde inte bara för min egen skull, utan också för mitt framtida barns skull. Det är ju så att rökning påverkar chanserna negativt till att lyckas bli gravid. Så två månader innan spiralen togs ut slutade jag. Nu har jag dock inte lyckats bli gravid ännu, men jag hoppas att det inte dröjer alltför länge, och då vet jag iallafall att det inte är mitt rökande som gjort att vi inte lyckats. Och det känns bra.

Annars idag har jag pysslat lite hemma. Har bland annat tvättat en maskin som jag snart ska hänga, diskat, plockat (!), och knåpat ihop en veckomatsedel. Vi börjar veckan med quornfärssås med massa gott i (som till exempel bönor och morötter) och spaghetti till. Ska strax ta mig en tur till affären nu.

Hade tänkt gå och träna idag men motivationen svek mig och jag kände inte alls att jag hade lust med det. Istället hoppade jag snabbt in i duschen innan jag hann ändra mig.
Har varit sugen på att baka idag! Vet inte varför riktigt, för det är inte direkt något som jag brukar göra särskilt ofta. Men nu blev jag så sjukt sugen på Kärleksmums så det ska jag nog försöka mig på snart. Har aldrig gjort det innan.

Bra där! Ingen träning men istället bakande. Eh nej. Men jag känner att jag behöver ha en riktig hemmadag idag efter helgens jobbande. Och med tanke på att jag bakar så sällan borde jag väl inte ha dåligt samvete. Eller? (Säg nej!)


Jag idag.

8 kommentarer:

K sa...

Kärleksmumsen skickas gärna till en viss adress i Hynboholm. Kramar Hungrig.

Jane sa...

Grattis på sluta röka 2 års dagen! :) Då måste du ju få unna dig ngt gott! klart du inte ska ha dåligt samvete :) Man måste få ha vilodagar och unna sig saker. Annars suger livet.. Åt både chips och pizza i helgen ;) Har du nå känningar i magen än? Är såå spänd på resultatet :) Kram

Marie sa...

Klart du ska baka :-)

I morgon ska jag träna, det du ;-) Först pilates och efter det ska jag och mamma börja lära känna maskinerna i styrketräningshallen :p

Marie sa...

Step är helt okej tycker jag. Är det Louise som har det än?

Ja bara det att det luktar gott räcker ibland :)

Anonym sa...

Kanon ju grattis till sluta röka dagen ;)

Essi sa...

Så härligt att höra att du varit utan att röka på så länge! En milstolpe och du blir säkert belönad snarare än du tror :) Du förresten ringen din, den är super fin, så enkel och vacker!!! Kram

Malla sa...

mycket bra jobbat :)

Therese sa...

Det var minsann inte illa att ha lyckats vara helt rökfri så länge!

Baka måste man få göra ibland, eller iaf äta bakat. Själv smaskade jag i mig chokladpudding med vispad grädde förut.