tisdag 25 januari 2011

Jag har varit snuskigt nervös hela dagen. Rädslan för att det inte ska ha lyckats. Att det inte skulle finnas några äggblåsor. Eller att det skulle finnas för många och vi skulle få sexförbud. Tankarna var många. Som tur var har vi haft fullt upp på jobbet så jag har inte riktigt haft tid att tänka och oroa mig så himla mycket.

Vi kom in på undersökningsrummet och jag hoppade upp i den härliga gynstolen med ändan bar. (Nja, kravlade mig generat upp är nog en mer korrekt beskrivning.) J blev visad till en pall vid huvudändan. Och så gjorde läkaren VUL:et.

"Mhm, jaha, mhm, okej." Hummade hon under tiden som hon kollade. Sen harklade hon sig och vände skärmen lite mot oss och sa: "Okej, här ser ni en äggblåsa." Och jag såg den! Jag såg den verkligen.
Och så fortsatte hon lite till och så sa hon: "Och här ser vi alltså en... och två äggblåsor. Nu får det inte vara någon mer... (Höll andan medan jag väntade på fortsättningen) ....och det var det inte heller! Två fina äggblåsor"!
"YES!" sa jag spontant av ren lycka. "Haha, ja, YES!" sa läkaren.

Sen informerade hon oss om riskerna för tvillinggraviditet när man äter Pergotime, men hon hävdade samtidigt att det inte alls var så himla vanligt, men att hon ändå måste informera om det och frågade om vi var medvetna om att riskerna blir fler vid en tvillinggraviditet osv. (Jojo, tänkte jag. Jag är medveten om riskerna och jag VET att det faktiskt är relativt vanligt att man får tvillingar med hjälp av Pergon! Cirka 1/10, istället för 1/100 som vid en "vanlig graviditet." Men det sa jag inte.)

Sen sa hon att ägglossning kommer ske imorgon eller på torsdag! Herrejävlar. Jag glömde fråga hur stora äggblåsorna var, men de borde ju varit ganska stora och fina eftersom jag har ÄL inom de kommande dagarna och min läkare verkade väldigt nöjd med resultatet. Sen sa hon åt oss att gå hem och köra hårt! (Eller hon kanske inte använde exakt de orden, men ungefär.)

Jag blev så jävla GLAD! Har svävat på små moln ända sedan jag var där nu. Besöket kunde verkligen inte ha gått bättre än vad det gjorde. Jag var så nervös innan för om de skulle se några blåsor överhuvudtaget och om Pergokuren gjort vad den ska. Blev så otroligt lättad när hon såg inte bara en, utan TVÅ fina blåsor! Jag är obeskrivligt glad just nu. Hoppas, hoppas att vi lyckas bli gravida denna gång. Nu gäller det att ligga i de kommande dagarna. (Bokstavligt talat!)

Tack för allt ert stöd och fina kommentarer.

10 kommentarer:

Sara sa...

Åhh Gud vad roligt! :) Håller alla tummar jag har för er. Ska själv börja med Pergotime på fredag, hoppas att jag har lika mycket tur som er. :) Kram!

Essi sa...

Så himla härligt att de gick bra, är så otroligt glad för din/ert skull!! Kommer verkligen att hålla tummarna för att de snart finns en liten bebis i din mage...gud vilken spännande tid de ska bli att få följa med här på bloggen!! :) KRAM

Jane sa...

ååh får tårar i ögonen! Vilken känsla! Hoppas att resten går lika lätt nu ;) Håller alla tummar och tår! Många kramar!

Rebecca sa...

Ooh va glad jag blir för er skull =)
Tjoho nu är bara och köra på och hoppas hoppas hoppas sååå för er skull =)

Kram

Rebecca sa...

Ooh va glad jag blir för er skull =)
Tjoho nu är bara och köra på och hoppas hoppas hoppas sååå för er skull =)

Kram

Marie sa...

Kul kul :-) håller tummarna för er att det går vägen nu :-)

Malla sa...

nej men oj så roligt! bara att köra hårt d :D :D :D :D

Du fattas mig sa...

Jag sade ju det!!! GRATTIS! Kul med 2st. Dubbelt så stor chans ju!!! Å hellre 2st än ingen alls, eller hur?!

Ananas sa...

Håller alla tummar och tår. Lycka till nu!! Kraam

Therese sa...

Och här sitter jag med gåshud.. Blir så glad för eran skull, nu ska jag hålla tummarna ännu mer och jag hoppas verkligen det går vägen!
Kram!