måndag 17 januari 2011

Ikväll är det dags.
Det är idag som jag ska börja med min första kur Pergotime. (Enkelkur)
Pergotime är alltså ett läkemedel som stimulerar ägglossningen och ger den en extra kick så att man ska få fina ägg som sedan kan bli befruktade. Förhoppningsvis är det vad vi behöver för att lyckas bli gravida. Vi har fått recept på fyra kurer, och om vi inte lyckas bli gravida på någon av dom, är det IVF som gäller.

Jag är löjligt uppspelt, hoppfull, förväntansfull och spänd, samtidigt som jag är sjukt nervös och orolig för hur det kommer gå. Kommer det att hända någonting alls? Kommer jag att få fina ägg? Kommer jag att bli överstimulerad och få sexförbud? Kommer jag att få massa biverkningar? Tänk OM det är det här vi behöver för att faktiskt lyckas bli gravida? Tänk om jag är gravid om några veckor? Tanken känns överväldigande och himlastormande och jag vågar knappt tänka den överhuvudtaget. Det känns helt overkligt. Men det är i sanning spännande!

Jag skulle gärna vilja ha en hållen tumme eller två, för att det ska gå vägen för oss den här gången! Tack, fina ni.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller alla tummar och tår:) Lycka till!!

//Kramar från Robin och Louise i Fisketjärn

Sara sa...

Håller tummarna för er! Jag har 3 tabletter kvar av min Provera sen ska jag bara invänta en blödning innan jag tar min Pergotimekur. :) Hur länge har ni försökt bli gravida? Vi har försökt i nästan 4 år men jag har ingen ägglossning och inte ens någon mens. Inte förrän nu som jag hittade en gynekolog som ville skriva ut medicin till mig. Skulle vara kul om både ni och vi plussar, då kan vi göra denna resan tillsammans. :) Kram

Sophia sa...

Håller alla tummar och tår!! :)

Marie sa...

Klart man håller en tumme eller tre :-)
Kram

Therese sa...

Mina drömmar är helskumma ibland (läs: oftast) ;)

Jag ska tokhålla tummar och tår här!

Titti sa...

självklart håller jag alla tummar och tår !!! Jag säger till resten av familjen också så blir det några fler ;)

Kram Titti

Maria sa...

Offcourse!!!!!

Stort lycka till har käkat pergotime jag med men bara någon månad eller två tror jag, önskar er stort lycka till att ett litet pyre kan få bli till snart...

Och kör hårt på träningen! Själv sitter jag nu framför tv:n nöjd med mig själv efter ett hårt pass, det finns inte mycket bättre=)

KRAM!