lördag 1 januari 2011

Godmiddag kära ni!
Känner mig ganska pigg, trots att det blev så sent igår. Vi somnade nog inte förrän närmare 4-tiden. Höhö. Hoppas ni hade ett lika fint nyår som vi! Några snittar orkades det då rakt inte med då magen stod i fyra hörn efter vår trerätters, så de har vi att smaska på idag istället.

Glöm inte att ta hand om varandra och lev varje dag som om det vore den sista. Detta år ska jag som sagt försöka bli bättre på att ta hand om mina nära och kära, umgås mer och försöka må så bra som möjligt. 2010 var fan ett tungt år. 2011 ska bli vårt år! Jag hoppas så att det kommer att gro ett litet frö i mig detta år.

Nu ska jag snart gå och göra mig iordning lite, sen ska vi ut och njuta av det härliga vädret. Det är strålande solsken idag!

Här kommer vårt nyår i bilder.

Först gjorde vi oss iordning inför kvällen och tog några bilder för att dokukmentera inför framtiden.
Nyårsfin i tyllklänning.



Dukningen inför middagen. Very enkel.

Sen började vi äta första rätten på menyn.
Förrätt - Fetaostsoppa med hemmagjord vitlöksklämma.





Vi njuter av världens godaste soppa. Världens godaste - jag lovar.

Vi var halvmätta efter förrätten så vi var tvungna att vänta lite innan det var dags för huvudrätt. Ingen av oss orkade äta upp.
Huvudrätt - Baconinlindad kycklingfilé med chèvre och äpple, ugnsbakad potatis och cidersås.









Efter huvudrätten satt vi och pratade lite om livet och framtiden innan det var dags för att gå ut och skåla och titta på raketer.



Här ute på gatan utanför vårt hus stod vi. Nyår ÄR en väldigt kärleksfull högtid. Två för oss helt okända personer gick förbi oss och önskade oss ett Gott nytt. Sånt gillas.

GOTT NYTT ÅR!
Vi skålar in det nya året och pussas med Asti Araldica i glaset.

Det blev lite kyligt att stå ute så länge, trots att det inte var särskilt kallt, så när vi kom in gjorde J iordning en värmande caffelatte till desserten.

Dessert - Chokladsemifreddo med hallon.
Det skulle jag kunna äta varje dag om jag fick. SÅÅ himla gott.

Efter dessert och kaffe satt vi kvar i soffan och pratade länge, länge och smuttade på Astin. Det var supermysigt. Jag hade en otroligt bra Nyårsafton i år! Den kunde omöjligt ha blivit bättre. ♥

2 kommentarer:

Pernilla ~Pillan~ sa...

Vilken härlig klänning! får lite "carrie-känsla" på den! Hoppas verkligen att din önskan om barn blir verklighet under 2011

annica sa...

så mysigt! och vilka fina foton!