onsdag 2 februari 2011

Hemma från jobbet.
Det har varit en bra dag faktiskt. Inte alltför mycket att göra och inte så stressigt heller som det kan vara ibland. Dock är jag ruskigt trött idag. Kände det redan imorse när alarmet ringde 05.45. Hade förvisso inte sovit mer än typ 5,5 h heller, men ändå.

Jag var på labb och tog Progesteronprovet idag. Man kollar alltså om ÄL skett med hjälp av ett blodprov. Mycket smidigt att det tar cirka 30 sekunder att gå till labb från min arbetsplats! Det var tydligen viktigt att det skulle tas på dag 21 i cykeln och där är jag nu.

Min vän A messade mig att hon inte skulle följa med på vattengympan ikväll på grund av förkylning och därför har jag ingen kompanjon, så jag struntar också i det. Har iallafall bokat ett löpband i en halvtimme så jag hoppas jag orkar pallra mig iväg dit åtminstone. Hoppas J följer med och tränar han också.

Nu ska jag nog lägga mig i soffan en stund tror jag. Somnar snart känns det som.


Edit: Ehh. Nää. Jag har så jävla dålig karaktär. J ville inte med och träna idag och själv fryser jag som en idiot och har inte lust att gå (läs: halka, det är snorhalt ute) bort till gymmet för endast en halvtimmes löpning!

Jag får skitdåligt samvete. Det får jag. Men jag orkar verkligen inte. Dessutom somnade jag aldrig i soffan, för Robert ringde och vi pratade i 1,5 h, vilket betyder att jag är ännu mer trött nu än tidigare. Så jag stannar hemma under filten. Strax ska även middag lagas. Vilken obefintlig självdisiplin jag har!

1 kommentarer:

Du fattas mig sa...

Du har inte fått svaret ännu då? Att du faktiskt har haft ägglossning? Men det borde du ju fått eftersom VUL:et såg bra ut.