lördag 12 februari 2011

I torsdags åkte jag till stan för att få lite kvalitetstid med min lillasyster och för att gosa med min underbare lille systerson som är 11 veckor gammal. Tanken från början var att de skulle möta upp mig, och så skulle vi ta ett varv på stan, men eftersom snökaos rådde stannade de hemma och jag tog mig en runda ensam. Köpte bland annat två fina tunikor till mig själv och en liten alla dags-present till Marie, sen gick jag förbi ICA och köpte lite grejer vi behövde till kvällens middag, innan jag stegade mot systers bostad.

Vi hade jättemysigt! Och det var så roligt att få umgås med M ordentligt. Och att få snosa och gosa med lille L förstås. Mosters lilla favoritbebis. Han är så söt så det är inte klokt.
Vi hade en massa roliga saker för oss, bland annat gjorde vi fotavtryck med hjälp av en tvättsvamp, blå färg och papper. Syrran tog en bild på detta, men den blev inge vidare så bevis på det har jag inget. Ni får helt enkelt tro mig på mitt ord. Här kommer en liten bildkavalkad:


...passade såklart på att ta lite bilder på sötnosen. Här med förvånad blick och morsan i bakgrunden.

...och så skrattade vi förstås.

...efter fotavtrycksgrejandet busade jag och L i soffan. Hjärtat smälter när jag tittar på honom.

...efter busandet blev vi småtrötta och myste lite.

...sen blev L pigg igen och ville gymma i sitt babygym. Fina, fina bebis!

...efter att ha gymmat blir man såklart trött och måste sova. Då passade vi på att göra middag - pastagratäng med broccoli och ädelost.

...myste till det med tända ljus.

...L vaknade och vi hjälptes åt att bada honom.

...något som var väldigt härligt, fram tills det var dags att gå upp och viras in i handduken. Då blev det skrikfest i några minuter.

...läggdags för liten. Och massage för mig! I typ fem minuter iallafall, sen var det någon som vaknade och ville ha uppmärksamhet. :) Det var skönt så länge det varade iallafall.


På fredagen kom J in och hade fotosession med L och sen åkte jag med honom hem igen. Hoppas det blev några bra bilder till syrran att rama in!
Tack så mycket, M för två jättefina dagar med er. Vi får göra om det snart igen.

3 kommentarer:

Erika sa...

vad myysigt :-)

Therese sa...

Redan 11 veckor? :O Tiden går verkligen fort! En riktig sötnos är han minsann!
Kram

Marie sa...

Tack själv darla! :* snart igen, right?