lördag 20 november 2010

Jag sov ända till 10.00 imorse. Underbart var det.
Håller på att gå igenom julkartongen med alla julgrejer. Tänkte nämligen börja lite smått med att jula till det hemma. Om detta råder delade meningar. Det kan vara väääldigt tidigt i vissas ögon, det är jag väl medveten om. Men det här är mitt hem och här är det jag som bestämmer när julen ska tas fram. Vissa anser att man absolut inte ska börja före första advent, andra slänger inte upp granen förrän dagen innan julafton, andra pyntar inte alls.

Jag tillhörde den sistnämnda skaran ganska länge faktiskt. Men nu tycker jag faktiskt att det är ganska mysigt att göra jul i huset, även om det inte blir sådär jättepyntat hemma hos oss. Men lite stjärnor i fönstren, ett par adventsstakar och en julgran blir det iallafall. Jag har till och med köpt en julgardin till köket. En kappa. Som dessutom är RÖD. Det trodde jag verkligen inte om mig själv. Jag gillar inte rött. Inte ens på jul. Hemma hos andra är det fint, men inte hos mig. Men i år är alltså tanken att det ska upp en röd julgardin i köket. Jag anser att det är kul om grejerna hinner vara framme ett tag innan det är dags att plocka bort dom igen. Därför börjar jag "tidigt" med att ta fram saker. Dessutom jobbar jag hela nästa helg och hinner inte då.

Jag köpte nya julgranskulor på IKEA igår. Värsta fyndet. Snövita hette dom och hade kostat 69 kr för en förpackning med 60 delar, men den var nedsatt och kostade nu endast 29 riksdaler. Som hittat! Jag köpte en i silver. Ska bara köpa några fler kulor på Clas Ohlson också. Under morgonen har jag suttit och trätt i snören dessa kulor. Det kändes som om det var ungefär 34824 stycken, men i själva verkat var det kanske 45-50.


Jag har även köpt årets första julklappar! Hör och häpna. Jag har aldrig i hela mitt liv varit ute så sent när det kommer till klappar. Men jag ska inte köpa så hejdundrandes mycket i år tror jag. Nu är iallafall två klappar inhandlade. Alltid något.

Det snöar idag och det ser inte alls särskilt kul ut utanför rutan. Jag fryser som vanligt. Fan, vad jag fryser. Jag HATAR att frysa. Det är faktiskt bland det värsta jag vet. Och min frysperiod kommer väl vara fram till början av April ungefär som vanligt. Bläää. Mörkret och kylan vettni, det är inte min grej alls det. Men till veckan hoppas jag på att vara någorlunda frisk från min förkylning. Såpass frisk att jag kan börja träna igen. Det vore så jäklans skönt att komma igång igen. Då kanske jag blir lite piggare också om jag har tur.

Jag och J skulle ju göra nåt kul idag hade vi tänkt. När vi båda är lediga och allt. Men inspiratonen tryter och ingen av oss är särskilt sugen på att gå ut i snön. Så nu vet jag inte vad det blir av det. Kanske blir det bara en skön hemmakväll med lite matlagning och vin. Men jag hade velat göra något annat för en gångs skull. Kommit utanför väggarna här lite.

Jaja. Vi får väl se om det dyker upp något. Nu ska jag iallafall fortsätta kolla i julkartongen.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, men då ska jag också börja jula till det.. Ska iaf börja spela julcd'n! Feg som jag är vill jag inte vara först :P.
Egentligen vill jag slänga fram en gran och lägga klapparna under, gå och klämma och känna :).

Hoppas på några fina bilder från ditt juliga hem också, nyfiken som man är :P.

Kram

Jenny sa...

ja, fast bara lite i smyg :P. Nu kan jag höja ljudet lite och ha på den när det kommer folk :P

Marie sa...

Så länge du inte börjar sätta upp pyntet till första november så är jag nöjd i alla fall *s*
Själv kommer jag vänta tills nästa lördag :-)

Malla sa...

Jag skulle nog kunna tänka mig att börja pynta lite nu men jag väntar tills nästa helg så kanjag göra det tillsammans med fabbe istället :)
jag tror det kommer bli jättesnyggt med röd kappa hos er :)