onsdag 10 november 2010

Jag fick en klok kommentar av min bloggvän Essi. Detta angående mitt hat för kyla och vinter och snö och mörker och hela denna jävla årstiden. Jag tyckte det var fint och jag ska verkligen försöka tänka som hon skriver. Men det är inte lätt. Inte det minsta. Inte just nu mitt uppe i allt detta. (Tog mig friheten att rätta några stavfel, hoppas det var okej att jag trots detta har citationstecken i kommentaren.)

"Usch då, inte kul om man inte gillar den här årstiden. Men tänk så här, det är mörkt ute, snön lyser vackert och visar oss vägen. Inne förvandlas skuggorna på väggarna av alla ljus som lyser. Vi kan äntligen med gott samvete krypa under filten, läsa en bok, se en bra film eller bara umgås. Med en varm kopp dricka blir allt så mycket bättre! Passa på att hitta det positiva i allt, det är ljust ute, frisk luft och för varje dag är den mörka perioden en bit borta igen :) Kram"



1 kommentarer:

Essi sa...

Tack för att du rätta till de, jag hinner sällan läsa igenom allt jag skriver...de bara liksom sprudlar ut och fingrarna går ;) Kul att du gilla va jag sa! Kram