måndag 22 november 2010

Det har varit skönt på ett vis att ha jobbat idag, även om jag flexade hem 45 minuter tidigare. Men jag har liksom inte behövt tänka så mycket på allt som rör sig i skallen på mig just nu. Och det är mycket det, vill jag lova.

Nu känner jag att de jobbiga tankarna börjar komma tillbaka, därför försöker jag tänka på något annat igen. Vi kör en update angående helgen.

I lördags skulle ju jag och J ha gjort något tillsammans. Jag ville komma utanför väggarna i lägenheten lite, men vädret kändes inte inbjudande och vi kom inte på något som vi båda två hade lust att hitta på, så det slutade med att vi kollade på film - Sherlock Holmes (helt okej!) och lagade en texmex-inspirerande trerättersmiddag.

Till förrätt åt vi gratinerade nachos på en salladsbädd. Det låter inte så fancy. Det var det inte heller. Men LORD, vad gott det var! Perfekt drinktilltugg också. Vi hade Creme Bonjour färskost med tacosmak som vi bredde på chipsen, sen hade vi på riven ost och skjutsade in i ugnen. Skitenkelt och skitgott! Testa ni också.





FÖRRÄTT





Till huvudrätt gjorde vi en tacopaj. Vi gjorde först ett vanligt pajskal som vi fyllde med quornfärs med tacokrydda i. Sen bredde jag över ett täcke med majonnäs och creme fraiche över. (Låter kanske crazy, men jag lovar, det passar skitbra till. Testa får ni se!) Toppade det hela med skivad lök och paprika. Serverade med nachochips samt spenatsallad till.

HUVUDRÄTT








Det blev en italiensk dessert. Något som jag aldrig testat innan - Gino.
En ny bekantskap alltså. En väldigt trevlig sådan. För er som är lika oinvigda som mig kan jag berätta att Gino består av färsk frukt som gratineras i ugn under ett täcke av vit choklad. Vi använde oss av den frukt vi hade hemma, det vill säga ananas, päron. banan och jordgubbar (egenplockade gubbar från i somras. Dock frysta)

Vit choklad är ju verkligen inte min grej i vanliga fall eftersom jag tycker det smakar som en blandning av supersött socker + sur mjölk. Men smält vit choklad var riktigt gott tillsammans med frukten. Såpass gott att vi faktiskt gjorde det igår kväll också. Hehe. Vi avnjöt det tillsammans med vaniljglass.

DESSERT


0 kommentarer: