torsdag 4 november 2010

Här sitter jag nyduschad i soffan, trots att jag inte ens slutat än enligt mitt schema. Jovisst. Jag har flexat idag. Gick hela 45 minuter tidigare.
Med tre personal och fem patienter på plats kände man sig lite lätt överflödig. Vi gick omkring som osaliga andar och visste inte riktigt vad vi skulle ta oss för. Man är inte jättesugen på att starta några större projekt precis innan man slutar heller. Eller ja. JAG är inte det. Det finns ju dom som gärna påbörjar operation-städa-kökslådor tio minuter innan man slutar. Men jag kan glatt erkänna att jag inte är en av dom stackars själarna.

Det är oftast väldigt lugnt vid den här tiden också så. Vi hade två stycken ute till kaffet klockan 15.00, så de andra tyckte nog bara att det var gött att jag gick hem så vi slapp gå på varandra.

Nu är jag som sagt hemma och duschad och rumpan är placerad i soffan.
Väntar på att J ska jobba klart för då ska vi ta en promenad till affären. Vi behöver köpa ris till kvällens middag. OM jag kommer upp från soffan igen, vill säga. Kände nämligen hur en oerhörd trötthet kom över mig från ingenstans precis nu.

1 kommentarer:

Marie sa...

Nä en pizza med choklad på är nog heller inget vidare gott *s* är nog lika bra att hålla sig till dom man vet man gillar :-)