fredag 12 november 2010

Nu har jag varit och tjänat massvis av stålars på jobbet!



Hehe. Hehehehehehehe.
Som om! Gick ni på den lätta? Tror ni jag tjänar storkovan av att jobba som undersköterska kanske? Nä. Det gör jag definitivt inte kan jag meddela.

Men jag älskar mitt jobb och det händer flera gånger om dagen att jag verkligen inser varför jag gör det jag gör. Allt man får tillbaka är värt så mycket. Jag älskar att hjälpa människor och att jobba nära människor. (Sen skulle jag såklart inte gråta om lönen höjdes lite förstås. Tycker undersköterskor och sjuksyrror har en hejdlöst dålig lön, sett till det oerhört fina jobb de (vi) utför. Faktiskt.)

Nu ska jag kolla på Idol, som J har spelat in på boxen (ljuvliga uppfinning!) åt mig. Sen ska jag gå och lägga mig, för imorgon väntar en lång arbetsdag.

0 kommentarer: