fredag 5 november 2010



Hemma från jobbet. Det borde inte vara lagligt att gå ända till 16.00 när det är fredag, eller hur? Idag var det fan mörkt när jag skulle hem. Tragiskt.

Det är nu det börjar. Helvetesperioden. Perioden då jag fryser konstant och det är mörkt och trist och kallt och blåsigt och allmänt vidrigt. Från November till slutet av Mars. Jag frågar mig varje år hur jag ska överleva detta, och på något sätt gör jag det alltid. Men jag LIDER. Fy, vad jag lider. Jag skulle vilja gå i ide eller resa till solen och bosätta mig under denna tiden.

Jag tycker inte det är charmigt med de olika årstiderna. Iallafall inte blåsiga höstar och kalla vintrar. Jag skulle klara mig endast på vår och sommar om jag skulle få välja. Visst, soliga höstdagar med krispigt skön luft och snö på julafton kan jag gå med på, men sen kan det kvitta för min del. Jag är så otroligt trött på att sitta i soffan med raggsockor, stickad tröja och en varm filt och ändå FRYSA!

Men nu var det inte det som var syftet med detta inlägg från början. Vad jag egentligen ville säga var att nu är det fredag, vilket betyder slutet på en arbetsvecka för många, så även för mig just den här fredagen! Jäkligt gött, må jag säga. Detta kommer såklart att uppmärksammas tillsammans med lite fredagsmys (som i de flesta andra svenska hem och stugor) med asiatisk hämtmat + ett gott glas vin, Idol, tända ljus samt 800 g lösgodis. (Jag råkade gå bananas därinne bland lösgodiset förut! Oops.)

2 kommentarer:

Malla sa...

Haha ibland går man lite bananas :P
Asiatisk hämtmat är SÅ gott!

Ha en fin kväll, kram

Buzaan sa...

Såg riktigt smarrigt ut de där =)

har bytt blogg nu ifall du fortfarande vill följa min blogg =)

Kramis