torsdag 18 november 2010

För första gången på en hel evighet har jag skrivit en text.
Den är inte perfekt, inte ens särskilt bra. Den är lite rörig och hoppar lite mellan ämnena. Men den är ganska naken, rakt på sak och fylld av känslor. Och den kommer från hjärtat. Och jag hoppas att personen som jag skrivit den till kommer att gilla den. Det är det viktigaste.
Jag tänker inte ändra någonting. Den kommer att få vara precis så som första utkastet, bara i ett mer renskrivet format.

Jag önskar att jag inte förlorat min "fallenhet" för det skrivna ordet. Numera kommer orden inte alls till mig som de gjorde förr. Något har hänt och det är liksom stopp i maskineriet. Annars har skrivandet varit det som gett luft åt mina känslor och tankar som jag aldrig fått fram genom talet. Talets gåva har jag inte belönats med. Det är ett som är säkert.
Jag har skrivit mycket genom åren. Mycket dagbok, mycket berättelser, noveller och historier, massor av poesi... Jag läste till och med journalistik på gymnasiet.
Jag har älskat det. Skrivandet. Men nu... Nu kan jag inte skriva längre. Tyvärr. Det är jävligt synd. För jag gillar det skrivna ordet som uttrycksform. Mycket.

Nu ska jag avrunda här och gå och borsta gaddarna och sen hoppa i säng. Godnatt!

3 kommentarer:

K sa...

Jag tycker du skriver kanonbra gumman. Vi kanske skulle skriva en bok ihop?? Eh...du skriver och jag kan...illustrera. :) Gillar att teckna. Blir hejdundrans. Rikedom, berömmelse, kändisskap - voila! ;) *hähä*

Marie sa...

Får hålla tummarna på att skriveriet kommer tillbaks till dig. Och här på bloggen skriver du bra i alla fall :-)

Malin sa...

Ibland tror jag att man själv tycker att det man skriver är osammanhängande och rörigt, fast det inte alls är så! Jag skrev också mycket förr, mest dikter och hade allitd högsta betyg i svenska osv, tyvärr har det blivit sämre med åren.. Jag tycker att du skriver riktigt bra, du förmedlar väl de känslor du känner, kanske är det lite kraven från dig själv som håller dej tillbaka? Hoppas du får en fin ledig helg! Själv är jag helt slut efter gårdagens kväll i LLA. Kraam!