söndag 28 november 2010

Idag är det söndag och jag har jobbat helg. Det borde i bästa fall innebära att jag har några dagars ledighet framför mig. Det gör det dock inte denna gång. Jobbar nämligen i hela tre dagar till innan jag är ledig en dag. Inte för att det inte är kul att jobba. Det är det.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag TRIVS verkligen skitbra på det stället jag är på nu. Dessutom är jag ett stort fan av att jobba. Det är bara det att jag inte vet hur jag ska orka jobba. Ur ren trötthetssynpunkt. Jag är så jävla trött. Hela tiden. Men det blir väl bättre kanske.

Det snöar idag. Det snöar något djävulskt. Och har gjort hela dagen. Dessutom blåser det så förbannat. Det är nästan storm. Höll på att aldrig komma hem när jag knallade från jobbet förut. Snön yrde i fejset på mig och blåsten hade gjort att det bildats vallar överallt, vilket gjorde det väldigt jobbigt att pulsa i eftersom man inte ens såg vägen under all snö. Men hem kom jag!

Nu blir det lite tv, lite mat och sen korsordslösande i sängen med J.

1 kommentarer:

Malla sa...

Korsordlösande lät trevligt, den sysslan hade jag glömt bort, tack för påminnelsen.
Sov sött : )