söndag 11 juli 2010

Aj.

Jag är rätt sliten efter kvällens jobbande. Har fruktansvärt ont i ryggen efter att ha slitit med att försöka hjälpa en av våra boende tillbaka till sängen när benen inte riktigt ville längre. Detta resulterade i att jag praktiskt taget fick bära vederbörande dit för att denne inte skulle ramla i backen. Inte bra för min lilla rygg det.

En smäll rakt i nyllet fick jag även ta emot av en patient när jag försökte hjälpa personen i fråga att få på sig ny blöja och pyjamas. Lite lätt otacksamt känns detta yrket i de stunderna. Tungt och otacksamt. Men som tur är väger de ljusa stunderna upp och jag inser ofta varför jag valt att göra det jag gör.

Har precis knaprat i mig lite oliver. Gott var det.
Nu ska jag krypa ner i sängen. Sista dagen med jobb väntar imorgon innan jag är ledig i TVÅ DAGAR! Direkt efter jobbet ska jag till min frisör och slinga mig. Hoppas bara att jag inte blir för blond. Lagom är bäst!

Men nu ska jag sova. G´night.

2 kommentarer:

Marie sa...

Ja det är inte ett lätt jobb du har. Men det är tur att det finns de som orkar ta hand om de gamla och sjuka :-)

Ja inte fel att vila en liten stund så där.

Jag tycker du säger en hel del bra jag, inte mycket skitprat där inte :-)
Och jag vet att livet är kort men ändå får jag inte tummen ur att ändra på mig och mina vanor. Jag är väl inte tillräckligt less på mig själv än kanske.

Hoppas du får en trevlig måndag, kram :-)

Malin sa...

GLÖM INTE att skriva avikelserapport!!! Allt arbete som blivit för tungt, eller som inneburit skador ska dokumenteras. Detta kan visa sig som problem i framtiden, så det är viktigt att skriva allt, som avvikit från ordinarie arbete.... kramiz m